Kirunaresan

Jo igår kom jag hem från kiruna efter att ha varit där sen i torsdags kväll.
Det var rkiktigt trevligt men jag hann inte riktigt förbi alla jag hade tänkt, nå får väl ta det till jul eller när nu nästa gång blir.
Jag har fruktansvärd skallebank idag vet inte om det sitter kvar sen lördagens fest eller om det är nackvärken som sprider sig.
Men ijallafall i fredags var jag förbi hos fammo å faffa sen var jag till kyrkogården till mommo å moffa en sväng och sen var jag och Lillisette på stan en sväng och kollade läget, sen på kvällen blev det surströmming och idol i stugan.
Sen på Lördag så for vi å fjällvandrade från Nikkalouka 5,6 km mot kebne och sen tillbaka det var jättefint! jag har fotat lite men jag hittar ju inte sladden som ska vara mellan telefonen och datorn, men bilder kommer så småning om=)
Sen kom vi tillbaka till stugan vi badade bastu å käkade älg och den for jag upp till stan och festade, vi var på ferrum och det var ganska dött och tråkigt och sen vart det hampis hemma hos Lisso.
På söndag morgon kom mamma och hämtade mig och sen for vi tillbaka till Skellefteå efter lunch.

I´dag har jag jobbat, började 05.55 slutade 2 då var jag hos optikern, tänkte skaffa mig linser, jag hade fått 0,25 sämre syn på ena ögat än på det andra och hon specialbeställde linser åt mig, kommer endast kosta 4000 per år, trevlig utgift. Hon vände även mina ögonlock ut och in för att se på mina ögon det var ytterst obehagligt.
Blä, men jag hade fina ögon iallafall vad nu det betyder, jag såg ut som ett skolboksexemplar i ögonen.
Om det nu är någon bra merit.
Jag vet dock inte hur jag ska klara av att pilla mig i ögonen varje dag sen men jag antar att man vänjer sig.

Sen läste jag reklamen från förra veckan, fick en liten obehaglig känsla av det alltså, kändes som lite äckligt med tanke på vad han gjort och hon inte vet och berätta om sånna saker.
Nå inte mitt bekymmer och jag is inte ens bry mig men liksom konstigt ändå.

Nu ska jag springa till tvättis

Heipa

Kommentarer
Postat av: camilla

hej hopp!
snart är det sambomys hos dej o det ska bli SÅ mysigt. puss

2007-09-25 @ 18:17:31
Postat av: Lillisette

Jaaa, men samtidigt var det kul på krogen, jag hade skitkul =).. men jag hade då desto tristare på våran lilla speciella förfest.. men det var kul att du var hemma iaf. snart ska jag också komma till dig, det kan du räkna med.. idag har anticimex varit här, så nu måste jag städa ur alla skåp och lådor igen.. phuuu... Det är som att flytta in/ut, på nytt, fast nu måste man vara jättenoga.. jaja, oj, va långt det blev.. Ha´de bra! Puss o Kraam

2007-09-25 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0