Kiruna, Jul, mm

I torsdags kom jag hem igen från Kiruna efter att ha varit där sen fredagen innan jul, det började inte så bra.. mådde väldigt illa hela kvällen efter tågresan, dagen efter (igår) fortsatte likadant, vaknade och det bara vattnades så där äckligt i munnen som när man ska spy hela tiden.. MEN det var ju mellandagsrea så inte fan tänkte jag bli magsjuk... men när jag höll på sminka mig så gick det inte längre jag kväljde så mycket så det var bara att ge upp.. Så gårdagen tillbringades i liggläge på soffan hela dagen, men magen blev då totalt tömd på all julmat iaf..

I Kiruna så hann man som vanligt inte ens hälften av det man planerat.. var å hälsade på min kära vän Lisso på lördagen, sen käkade vi tacos och Lisso kom även till Poikki och sällskapade med hela familjen på kvällen, det var trevligt!

På söndag tog vi en liten skotertur till Icehotell och kollade lite hur det såg ut utifrån å vilken tid det gick guidade turer. I Kiruna är det polarnatt, solen går inte upp alls kring jul detta är kl 12 på dagen mitt på älven..


På måndag var vi på den guidade turen kl 10 på morronen, det var två ungar med på den som lät precis exakt heeela tiden... jäkligt störande och föräldrarna sa inte ens åt dom nåt.. helt sjukt. här är Johan utanför ingången som i år var kvadratiskt det har den aldrig annars varit. 

Här kommer ett gäng bilder från alla rum, det är olika konstnärliga teman i alla..


Så har v då Absolut Icebar oxå...


Och här e jag å Johan på Icehotell..
 

Sen åkte Johan hem den 23:e å vi hade uppesittarkväll med Bingolotto, blev tyvärr inga miljoner...

Å så var det julafton och tomten hittade även till Poikki och hade med sig måånga julklappar.. Och massa bra saker fick även jag!

Sen åkte jag hem med tåget på juldagen, 5 timmar tog det, men det gick rätt snabbt ändå!

Nu kom gubben hem så ska göra lite varmisar å sen ska vi se en film, ledigheten har verkligen gått snabbt och känns jobbigt att jobba redan i övermorron, men nu är det inte många dagar kvar innan det är helt finito där!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som di/ni haft en bra jul. Inte många dagar kvar att jobba nu va? Eller har du rent slutat? Vi får ta och höras något innan ni flyttar...när är det ni far. Ha ett gott nytt år. Kram

2008-12-29 @ 20:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0