Flitig söndag

Tur att den här dagen är en timme längre än vanligt, har hunnit med jätte mkt och klockan är inte ens mycket,
Dock börjar det bli mörkt så det känns som att det är kväll..
Jag har idag städat hela spisen ugnen bakom den tagit lös alla dom där man ställer in värmen på plattan med å diskat dom å torkat bakom osv, den är helt enkelt som ny :) sen dammtorkat hela lägenheten, plockan undan allt som legat överallt, städat tossin, dammsugit, diskat lite, å nu e jag helt slut
Men har ett berg med sängkläder som behöver strykas.. Hade varit skönt att få även det bortgjort.

Idag är det söndag = pizzadag, jag börjar bli rejält hungrig, Johan är å tvättar bilen (vi städar allt idag :)) sen ska vi äta å kanske kolla en film..

Igår var vi till Luleå, vi var på stan, jag inhandlade nya sex and the cityfilmen, passar bra i min samling med alla säsonger av den, så köpte vi sängkläder, jättefina satin med blåa blommor på.
Jag skulle även köpa öronhängen men när vi stod på guldaffären så fick man ta nummerlapp, vi var där i säkert 10 min å det hade fortfarande inte bytts nummer en enda gång, å det var säkert 5 före mig, dålig service alltså, så då sket jag i det.
Johan köpte lite kläder å så.. Jag hittade dock som vanligt inte nå kläder alls.
Sen var vi på biltema å där köpte vi en sån som dom hade på TV-shop förr i tiden sån som man kan skiva gurka å tomater i å riva morötter å sånt så hamnar allt i en låda
Typ en sån här
Sen var vi på Toys"R" us och där köpte vi massa julklappar.
Känns som skönt att redan i oktober ha köpt klart typ hälften av alla sånna.. 

Sen var vi ute å käkade med Lisa å hennes kille Emil, vi var på bai thai eller vad den nu hette, en thailänds rastaurang iaf och det var gott, sen åkte vi hem och var väl hemma vid 9 tiden på kvällen typ.
Vi pinade oss på soffan ett tag med man e sjuukt trött efter en heldag på stan å sånt så vi somnade väldigt tidigt båda två igår kväll.

Nä nu tror jag att jag ska ta tag i det där jätteberget med sängkläder, åh va roligt.

Heipa

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad duktig du är...du får komma och städa här med om du vill =). Låter som ni hade det trevligt i Luleå igår. Hoppas veckan går fort så det blir helg snart igen, kan tänka mig att du vill det =). Kram

2008-10-26 @ 19:34:28
Postat av: Lisso

Duktigt duktigt!!

Det är ju det sköaste som finns när det är ny städat!



Men Karin, allvarligt.. inte stryker du väl dina sängkläder? Det låter som lite överkurs?!



Hoppas allt är bra iaf.

Puss

2008-10-27 @ 07:00:51
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Anna

Du har blivit utmanad! kika i min blogg :)

2008-10-29 @ 07:57:51
URL: http://www.annasmirakel.blogspot.com
Postat av: Anonym

HAHAHA! Stryker du dina sängkläder???? Jag håller på att skratta ihjäl mig!!!! HAHAHAHA!

2008-11-01 @ 20:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0