Jag längtar..

Efter min dator, eller en egen dator iaf.. Jag är nog aningen internet beroende, idag har Johan haft med sig datorn till skolan buhuu va tråkigt!
Men jag åkte till stan, och var där i 3,5 timme, köpte mig 6 nya plagg, är nog nästan rekord, jag som aldrig brukar hitta något, men en kofta ska jag läma tillbaka imorron.

Imorgon är det desperata igen! Jippie! Det bästaste programmet!

Jag har FORTFARANDE inte fått mitt AG-intyg från academic, så har ännu inte kunnat skickat in allt till a-kassan, undra hur länge det ska ta sen innan allt kommer igång. Har iaf mailat och efterlyst det jag behöver...

Johan badar badkar som vanligt, han har hittills bara badat i 40 min, sist badade han i 3 timmar ungefär. Han brukar sova lite när han badar, hojja det hade jag aldrig vågat, tänk om man rålan drunkna!? Men jag brukar ropa ibland och kolla så han svarar iaf.

I fredags när jag och Johan hade varit ut och ätit med Cissi och Niklas, så drack vi ju några öl oxå, kl typ 04.00 vaknade jag och var gryyymt törstig, så klev jag upp och skulle ta et glas med lite gott iskallt vatten, men det fanns inget iskallat vatten, inte ens kallt, knappt så det var ljummet, nästan varmt, jag spolade i minst 5 min, sen gav jag upp, Johan hade en kanna vid sängen som han haft sen vi gick och la oss och det var kallare än det i kranen.

Idag, skulle jag diska, då fanns det inget varmvatten, vi spolade och spolade och spolade, ringde felanmälan, sen när vi hade spolat kanske 20 minuter kom det varmvatten, aningen länge att vänta på att få rätt temp alltså.
Nå vi har ju ringt och gnällt iaf så hoppas dom löser det, inte nu för att Lulebo verkar vara så intresserade avatt hjälpa men ändå..

Nä om man skulle koka den stoora koppen med te och läsa lite bloggar.
Neej glömde, inte te vid denna dator....

När vi var på databutiken gick det så här: J=Johan K=Karin H=han i kassan
J: -Hej, vi vill veta vad det kostar att repa datorn, hon har (tittar på mig) hällt te i den
K: - Neeeej, jag har inte hällt te i den, jag har spillt te i den!!
H: Har ni inte någon drulleförsäkring ni kan ta den på då?
J: -Ja det har vi, ja det borde vi ju kunnat ta eftersom hon har hällt te i den.
K: -Neeeeeej jag har inte HÄLLT te i den jag har SPILLT
H tyckte nog vi var lite knäppa :)

Kanske är Skelleftemål men jag har abslout inte HÄLLT te i min dator, jag har SPILLT, ;)


Nå nå

Heipa

Kommentarer
Postat av: Marro

Var det lång/svår utbildning då? Vad duktig du är! Själv har jag ingen ork till att plugga. Och nu med huset, har jag nog inte råd att plugga heller :D

Väntar på att finanskrisen ska lägga sig lite så att jag kan börja leta efter nytt jobb, är skapligt less efter 4 år i gatukök! Tills dess är det skönt att sitta säkert med fast jobb i en branch som inte drabbas särskilt mycket av krisen.



Finns det inga mäklar jobb i lule nu då, tänkte eftersom du jobbar på bank? Har du jobbat nåt som mäklare efter du blev klar med utb?



Ja det är helt underbart med egen altan :D Har ju alltid bott i lägenhet så man uppskattar det verkligen nu! Vi ska byta ut altanen snart och samtidigt göra den mycket större. Den ska gå runt hörnet och fortsätta efter hela den väggen (den väggen som vi håller på att måla nu, se bilderna i bloggen) också så att man kan följa efter solen :) Vi bor i Nyköping, ca 10 mil söder om stockholm.



Kram!

2009-04-27 @ 21:10:21
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0