Idag...

..Så skjutsade jag Johan till jobbet när jag vaknade, han och hans svåger skulle och skotta taket i Gråliden. Sen for jag till syrran å hälsade på där en stund, fikade lite å lekte lite å sånt. Sen var jag förbi hos Laila och drack en kopp te och sen skulle jag på stan.
Men typ allt var stängt, men Åhlens var öppet iaf och det var det viktigaste.

Sen var jag på Ica och handlade så nu ska jag göra tacopaj för första gången i mitt liv, jag har knappt ens ätit det förr.. men det blir nog bra!

Om prick en vecka så är det ju tisdag(såklart), och det är sista dagen jag bor i Skellefteå, vi har bokat flyttbil till den 14;e vi får den kl 8 på morronen så då ska den fyllas å sen köras till Luleå och tömmas.
Det känns helt konstigt att man nästa vecka bor i en annan stad, en stad som man inte hittar nånstans i eller nåt. Jag har ju bara varit där och gått på stan några gånger typ och hälsat på Lisa en gång.. men det går nog bra!
Det känns bra att man har några vänner där iaf.. speciellt eftersom jag inte fått nåt jobb..
Jag som aldrig skulle flytta från Skellefteå.. så gick de med de.. men snart är vi ju tillbaka iaf :)

Det har blivit glapp i strömkabeln till datorn.. jäkligt irriterande.. batterigrejjen kommer fram hela tiden och ibland dör datorn.. suck,, Nå nå

Nu ska jag gå å göra ett försök med pajen, så här ska jag göra:

Pajbotten (färdigköpt)

Tacoköttfärs
Paprika(röd)
En lök
Steka ihop det...
 Lägga i pajbotten
Sätta några bitar tomater på
Sen blanda:
Majonäs
Riven ost
En burk Cream Fraich
Slänga på det å sen in i ugnen.

Rätt lätt hoppas det blir gott!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Lisso

Gud så kul o flytta till en ny stad, det hade jag också kunnat tänka mig o göra, hade varit skönt!

Men nu ska jag iaf komma ofta o hälsa på :)



2009-01-06 @ 17:20:25
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter jättegott..Trist att du ska flytta tycker jag men vi håller kontakten...Höres.

2009-01-06 @ 20:42:50
Postat av: Kusin Rebecka

Ett litet tips bara, majs är jätte gott i tacopaj. Och du, snart flyttar du ju hit till stan och då hoppas jag att du bjuder på kaffe. :)

2009-01-06 @ 20:47:19
Postat av: Lisso

Haha, ja, vi får väl se.. ska inte prata såååå högt om det, för tror inte chansen är så stor.. åker 23:e januari.. så om det blir så börjar utbildningen i Juli.. så lite hinner vi ju ses innan det ;)



Blev pajen bra?

jag brukar också göra tacopaj-.. väldigt gott måste jag säga!

2009-01-06 @ 21:01:13
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Lisso

Okej, härligt..

Jag brukar bara ha creme fraiche (typ chili) tomater o ibland majs.. och tacoköttfärs såklart..



Ja, det måste du göra.. fast undra när man får veta svaret.. inte med engång antar jag.. måste ju hinna kolla upp ekonomin os.v....

2009-01-07 @ 15:49:35
URL: http://lissanmodig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0