Det här med att stämpla..

Herregud va tjorviga dom är. I April jobbade jag en kväll i 3 tímmar som transkriberare. Alltså ett vääldigt kort jobb, men ärlig som man är så skrev jag ju in det på mitt kassakort. Då fick jag hem ett brev att jag var tvungen att skicka in ett anställningsbevis. Jag ringde och sa att seriöst jag har jobbat tre timmar måste jag verkligen skicka in papper på det... Jo hon ska jag skulle skicka ett anställningsbevis.  Det gjorde jag då på en gång, igår när Johans klasskompis kom förbi med våran post så hade jag fått ett till brev, jag var tvungen att skicka in ett arbetsgivarintyg  för dom TRE timmarna...
Suck, alltså vilket projekt för att jobba tre timmar, nästan så det är bekvämare att tacka nej för att slippa timtals av papperstjafs för det. Men då vet man till nästa gång..

Jag förstår som inte poängen, och varje brev hotar dom med att upphöra med min a-kassa om jag inte skicka in det inom 30 dagar, det är väl enbart bra att jag fått jobba!? Jag hade ju likaväl kunnat strunta i att skriva upp det...

Jaja nog om det, igår var det faktiskt sol hela dagen, så låg ute och solade någon timme, det var jätteskönt, sen cyklade vi in till byn och handlade lite, det blåste dock väldigt kallt då.

Fick mina böcker jag har beställt.

Bild från google.se den första hade jag redan, men dom andra tre har jag fått en nu, En Shopaholic i New York, En Shopaholic säger Ja och en Shopaholic får en syster.
Kanske man inte får mardrömmar av iaf..

Idag får vi besök hit till Byske, Erik och Emma kommer förbi, vi ska grilla, hoppas verkligen det inte blir sämre väder bara, det är mulet ute men det regnar inte än så länge iaf.

Johan har verkligen semster han har rejäla sovmorronar varje dag, men tror det börjar bli dags för morgonterrorn nu :)

Heipa


Kommentarer
Postat av: emma

Jag har precis också beställt och fått en shopahoöic får en sysetr... de böckerna är rolig.. men innan jag börjar på den boken ska jag läsa min favorit serie som jag ligger och garvar högt till.. nu finns det tolv pocketböcker, fick precis den tolfte, det är underbart.. spana in janet evanovich och beställ dig en bok om stefanie plum, its lovli.. =) Pus min vackra karin

2009-06-05 @ 13:10:17
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: emma

kul att du gillade tipset, du kan ju börja med att köpa första å se om du gillar den. =) har sträckläst tolfte nu, jag tycker då dom är underbara, skrattar ibland så jag får ont i magen, hehe.. Ha en trevlig helg!

2009-06-05 @ 18:41:19
URL: http://empo85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0