Torsdag

Idag är det regningt, usch! Tur vi klippte gräsmattan igår och inte sparade det tills idag.

I natt har jag drömt att vi flög flygplan, jag och Johan, vi skulle upp i luften några meter bara och sen vända och landa, och när vi skulle landa skulle vi göra det på en vanlig väg som var väldigt krokig, men det gick nog bra ändå.
Nu är det bara 6 dagar kvar till flygningen..

Igår var Johanna och Gustav här, vi grillade, det var väldigt gott, som vanligt med grillat, jag blir nog aldrig less på det alltså, till efterrätt blev det jordgubbar med grädde och glass och muffins.

Jag ska baka nya muffins idag, kladdkakemuffins med smält Marabou mjölkchoklad på, dom blev verkligen jättegoda, och dom var enkla att göra oxå. Här kommer receptet:

3 ägg
3 dl socker
2 tsk vanlijsocker
1 nypa salt
2 dl vetemjöl
3/4 dl kakao
150 g smält smör.

Rör ihop allt och grädda på 175 grader i 15 min (dom kan se lite "blöta" ut då, men dom är klar så ta ut dom)
Smält sen en kaka marabou mjökchoklad och så satte jag ungefär 1 tsk på varje avsvalnad muffins.
 
Det tar absolut inte lång tid att göra dom, testa! :)

Nä nu ska jag ta tag i disken osv så jag kan börja baka!

Heipa

Kommentarer
Postat av: Therese

Flygningen kommer galant det vet jag. Ha en trevlig helg. Kram

2009-06-11 @ 21:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0