Ibland blir det inte så bra...

Idag skulle jag baka sockerkaka för första gången i mit liv.. hur svårt kan det vara liksom.. så jag gjorde smeten slängde in det i ugnen och gick på ica och köpte lite socker för det tog slut.. det skulle vara inne i 35 min och jag kom hem si sådär 7 min innan det skulle vara klar.. då hade Johan varit och tagit ut den ur ugnen och så här fin var den...


Så kan det gå... hade visst ugnen på 250 grader istället för på 200.. men skam den som ger sig! Jag slänge ihop en ny smet och in i ugnen.. ställde larmet på 35 min och när jag då kollar in i ugnen,... totalt ogräddad.. Johan hade ju såklart stängt av ugnen efter den lilla bränningen, och det hade jag missat (graderna var kvar men inte den andra) så jag ställde bara ner graderna, på ugnen som inte ens var på.. men slog igång den igen och tillslut blev den klar, har dock inte provsamakat den ännu...

Sen bakade jag även chokladmuffins med blockchoklad i...
Soligt och fint som lyste in, och dom blev, och den nya sockerkakan ganska bra i slutändan..



Så nu är det bara provsmakningen kvar då,, väntar på att moster ska komma förbi.. Får hoppas dom blev så goda som det ser ut som..

Förresten.. bilderna nu, har jag tagit med min nya mobil.. snacka om skillnad från min gamla.. bilderna blir verkligen jättebra.. det är så roligt! Det är så synd att man sällan kommer på nåt att fota bara men ska försöka bli lite bättre på det nu..

Igår var pappa och hans jaa vad det nu heter, som han har företaget ihop med och hälsade på oss på kvällskvisten, dom hade varit på nåt möte i Stockholm och mellanlandade här i Luleå i 3 timmar så vi åkte och hämtade dom så satt vi å snackade skit nån timme, och körde sen ut dom till Kallax igen..
Då kom vi ju på att man kan ju faktiskt flyga från Luleå till Kiruna, och det känns som en lagom sträcka att börja provflyga för mig på sen när jag har börjat min terapi och slutat vara flygrädd, det är ju perfekt, har ingen lust att flyga hur långt som helst första gången så här emellan hade varit perfa!

Nä nu ska jag hoppa ur bakarkostymen och sätta på mig vanliga kläder.

Ps idag är det jättevarmt och fint ute, önskar vi hade en skoter här utanför dörren, men nästa helg, då blir det Kiruna och Rautaspremiären.. hoppas inte det ska vara allt för kallt bara, men biljetterna är bokade så att åka blir det iaf!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Lisso

Hahahahaha.. Fasiken vad jag skrattade nu..

Väldigt fin första sockerkaka måste jag säga.



Men det blev ju fint tillslut iaf.



Puss puss

2009-03-07 @ 18:58:29
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Lisso

Var formen rolig att diska förästen? ;)

2009-03-07 @ 18:59:16
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Therese

Skam den som ger sig...blev ju super till slut. Kul att se att det inte bara är jag som kan misslyckad med att baka. Ha en trevlig kväll. Kram

2009-03-07 @ 19:54:52
Postat av: syster

mm det såg ju gott ut i slutändan..

det där med att flyga mellan luleå och kiruna ska du nog fundera över.. dom flyger med jätte små plan så det låter och känns värre..men det är ju inte så långt så..

2009-03-07 @ 21:55:58
Postat av: Kristina

neeej jag åkte med sasplanet... de mellanlandade i luleå och de var inte ett litet plan.



Du och jag bör nog fundera över våra planer som hemmafruar, jag brände fast potatisen i kastrullen igår när vi skulle göra plansteksmos.

sncka om korkad. --- jag.



Kul att de blev bra sen! nu ska jag sjunga!

2009-03-08 @ 07:39:12
Postat av: Elin

Jag har likadan mobil som du och jag tycker den e asgrym! :) Det borde ju som räcka med en 8,2megapixel kamera, right? :P

2009-03-08 @ 14:53:00
URL: http://elinsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0