Gräsänka...

Idag har jag varit ensam mest hela dagen, Johan är på nån middag och basket och sånt med skolan.. Kul för han, tråkigt för mig:)


Jag har precis sett Idol iaf, jag tycker fortfarande att Tove är bäst, hoppas hon vinner hela skiten, och Eddie kan åka ut idag för han var tveklöst sämst.

Igår bakade jag Falsk Toscakaka, kan stark rekomendera det..

Okej det där är en bild från google, men mina såg ut så oxå typ. mmm..


Jag har städat hemmet idag, som tur var kom Johan hem mitt i dammsugningen så han fick ta över :)
Sen har jag lagat jätte god Mango Chutney kyckling. Åååh det är såååå gott!
Testa göra det oxå...

Kyckling med mangochutney:  
4 pers.  
6 st kyckling fileér (jag sätter en påse det brukar vara 4-5)
(1 tsk samba oelek)
3 tsk curry
1 burk mangochutney (360 g)
1 röd paprika
3 msk smör
6 dl matlagningsgrädde
salt o peppar  

Smält smöret med curryn, häll i grädden låt koka ihop lite, blanda i samba oelek, mangochutney och salt o peppar. Smaka av om mer ingredienser behövs. Stek fileerena i bitar. Lägg dem i en ungssäker form och häll över såsen. Skiva paprikan i ringar och lägg dem ovanpå.

Gratinera i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

 

Ja så där det var dagens middags och efterrättstips:)

 

Idag är det ju Fredagen den 13:e, hojja jag tycker det är svinläskigt! Men peppar peppar ta i trä så har dagen hittills gått bra...

 

Heipa


Kommentarer
Postat av: Anna

Karin!!!

Jag TOK-SAKNAR dig!!! Jag har karin-abstinens!

Vi måste verkligen ses när jag kommer till Piteå, det blir btw den 7/12!



hälsa mannen!

kram frå mig!

2009-11-13 @ 23:10:38
URL: http://annasmirakel.blogspot.com
Postat av: Therese

Tack för lite recepttips, alltid bra att få. Hoppas ni får en trevlig kväll. Kram

2009-11-14 @ 21:13:46
Postat av: Milla

Tjabba bruden!



Det var härligt att prata med dej igen. Jag ringer nån dag och checkar läget!

Kan ju tillägga att några extra teskedar samba oelek ger kycklingen ett härligt sting, ha ha ;)

2009-11-17 @ 10:28:54
URL: http://tvivelaktigt.blogg.se/
Postat av: Marro

Det här måste jag prova nångång :)

2009-11-18 @ 08:58:16
URL: http://marjetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0