Lördag igen..

Det är alltid helg när jag skriver nu för tiden, det hinns som inte med på veckorna..

Egentligen skulle jag ha jobbat min Sista dag igår, och gud vad jag hade längtat, men så ville chefen prata med mig, och jag fick förlängt i tre veckor!

Det är ju självklart bra att få jobba men var så himla inställd på att jag skulle sluta, känns lite som att få sin semester uppskjuten två dagar innan den ska börja.. Nå nå det är ju bara 3 veckor sen kommer jag ju vara ledig rätt länge om allt går som det ska!

 

I helgen händer nog inte mycket, Johan har nån tenta snart så han har tänkt plugga, dessutom startade inte bilen igår, batteriet är nog slut, så blir inte att åka iväg nå heller, blir nog en hemmahelg i lugnets tecken. Vilket faktiskt är rätt skönt ibland! Kanske borde börja packa lite inför flytten också, men det känns som det är så länge kvar ännu. Vi hade behövt få våra flyttlådor hit från Skellefteå oxå, vi kommer inte kunna åka förrän om 2-3 veckor dit, men det löser sig vi får väl köpa nya om inte annat..

 

Det verkar äntligen ha blivit lite varmare ute så jag ska nog ta våran hund och gå en liten längre promenad än runt huset som han (tyvärr) är van vid, han lä ju få en chock :) Måste bara leta fram nå kläder, jag får nämligen inte igen mina täckisar nå mer..


Vi var till BM i onsdags, jag gillar inte riktigt henne, ska bli skönt att få byta när vi flyttar hem igen. Hon är som en psykolog mest och säger så konstiga saker. Dessutom känns det som hon inte gör nåt, vi fick höra hjärtljuden när vi var där nu (hon sa dock inte vad dom var). Inga järnvärden, inga mäta magen och sånt jag trodde dom skulle göra.. Sen fick vi nästa tid om en månad igen.
Hon tyckte jag skulle börja tänka på vikten oxå, inte ge efter när jag är sugen på något och sånt, för jag har ju gått upp hela 5 kg nu i vecka 25... Vad jag läst överallt så ska det vara det normala för det här veckan. "5-7 kg har du nu gått upp i vikt, ibland ännu mer" Inte nu för att jag vill bli nån tjockis såklart men jag blir bara irriterad när hon gnäller på mig på nåt som ska vara normalt. Jag äter inte mycket annat eller mer än innan jag blev gravid kan jag ju tillägga, däremot hade väl en promenix då och då inte skadat men jag ORKAR inte när jag jobbar hela dagarna jag är toralt knäckt varje dag när jag kommer hem..

Uträkning utgår från dagens datum: Lör 27 feb 2010.

 
Du är på dag 169 av 280. (60,4%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 0 fulla dagar (v24+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du har 111 dagar kvar till beräknad förlossning.


Aja snart är det mindre än 100 dagar kvar, då känns det verkligen inte länge kvar!!


Nää nu ska jag tag i den där promenaden..

Heipa

Kommentarer
Postat av: Anna

Skit i din tradiga BM, hon verkar lite konstig va?!



Fick ju ett sms av dig som jag glömt svara på men jag ringer någon dag här framöver när jag har tid :)



puss!

2010-02-27 @ 12:32:51
URL: http://annasmirakel.blogspot.com
Postat av: Ann

Försök strunta i barnmorskan. Hon verkar ju vara typen som gnäller om allt! Sen tycker jag att du kan ringa och fråga vad du hade för värden - det har du ju rätt till!



Sköt om er - hela familjen!



Kram

2010-02-27 @ 13:07:23
Postat av: Elin Stålnacke

Skönt att du snart slipper din BM kärring, du har ju faktiskt rätt att välja bort henne om du inte trivs. Och vikten behöver du inte alls oroa dig över. När jag var klar hade jag ökat 25kg och inte är det nån som påpekat de eftersom att bebben alltid har mått prima :-)

Hade varit jätte kul att hälsa på men just den dag jag ska till sunderbyn så jobbar Martin natt så det blir nog att fara hem på en gång. men vi ser ju :-)

Ha de fint!

2010-02-27 @ 20:53:32
URL: http://elinstalnacke.blogg.se/
Postat av: Therese

Säger som Ann, strunt i barnmorskan, är inte hon som bestämmer utan ni. Kul att du fick förlängt tre veckor till men förstår att det kändes lite knepigt då du var inställd på att vara ledig. Ha det gott. kram

2010-02-27 @ 22:00:54
Postat av: Marro

Haha, vad är det för pucko till barmorska?! 5 kilo? När jag var i vecka 25 hade jag redan gått upp MINST 10 kilo :D Herregud..



Kram

2010-02-28 @ 10:40:00
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Lisette

Men guuud vad hon är knäpp, du är ju inte direkt i någon slgs riskzoon!! Du är inte ens påväg att bli tjock och då är du också gravid... jäkla kärring!

Gud vad bra när ni får en ny!!



Haha, jaaa, så du fick förlängt.... Det är ju iofs bra, tänk att du ska vara hemma väldigt länge sen, du kommer nog vara sugen på jobb efter ett tag igen :)



Puuuuuss

2010-02-28 @ 10:44:21
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: a

heh okej ;<

2010-02-28 @ 10:53:03
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hejsan! Fin blogg du har :) allt bra ? :)

2010-02-28 @ 11:43:50
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/
Postat av: paulina♥

hejsan allt bra med dig ? :)

2010-02-28 @ 11:45:32
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: allet

haha ja, det är ett bra fösrslag, vindruvor är gott! :) jodå, det ska jag:)

2010-03-08 @ 17:53:09
URL: http://allet.blogg.se/
Postat av: Elin

Jo de är så skönt nu när de är vår ute! Vi kommer säkert ses då.. Är ju ofta ute å rör oss i utsikten=)Allt väl med dig?

Kram

2010-03-08 @ 18:01:41
URL: http://llelinll.blogg.se/
Postat av: Elin

Det suger å jobba när man har alla olika sorterskrämpor som inte är "sjukdom". Var så jävla less på att jobba när jag var på smällen. Hur kul äre att vara på jobbet när man mår piss??=)

Jo livet börjar ljusna här uppe. Våren verkar ha kommit på riktigt nu, fin väder i flera dagar nu. Skönt!

2010-03-09 @ 09:21:42
URL: http://llelinll.blogg.se/
Postat av: Elin

Kollade det nyss, å de är ju miljoner ggr smidigare.. Nu måste vi bara enas om vars vi ska bo:P

2010-03-09 @ 19:29:31
URL: http://llelinll.blogg.se/
Postat av: Elin

tack för tipset, ska gå förbi svämmo å sväffa imorrn å knycka nsd. Kram!=)

2010-03-10 @ 19:31:58
URL: http://llelinll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0