2009...

Ja då var ytterligare ett år slut, ett väldigt händelserikt år för vår del. Några "stora" saker är att:

I januari flyttade vi till Luleå, jag fick även börja jobba på banken en vecka efter vi flyttat dit.

I somras tog vi över våran älskade lilla Nisse <3


Vi Augusti var vi till Paris med Johan(storebror) och Linda

Härligt...


Sen det största utav allt...
Jag och Johan ska bli föräldrar under 2010! :) <3

Det är verkligen så häftigt... Och roligt! Och vi är sååå lyckliga! :)

 

 


Nu till nåt helt annat, igår var det ju som sagt då nyårsafton, och jag var ju såklart nykter, och skulle åka och hämta hit våra kompisar så skulle vi göra oss i ording tillsammans...  Men jag hann inte längre än till typ kvarteret bredvid så kommer jag körandes efter en huvudled, och från en korsning (med såklart väjningsplikt) kommer det en i full karriär och kör rätt in i passaserarsidan på våran bil. PANG sa det.
Det gick nu inte så jättefort jag hann se att han nog inte skulle hinna bromsa innan korsningen så jag hann stanna nästan helt, han bromsade oxå och försökte väja undan men det gick inte så bra utan han körde som sagt rätt in i bilen.
Nisse stackarn satt på golvet(på den sidan bilen körde in) och han flög upp i min famn och darrade som ett asplöv..
Det blev inte så kraftig krock inne i bilen, men det är inte roligt att krocka när man är gravid, fyy fan va rädd jag var att det skulle ha hänt något med lillskrutten i magen jag bara grina och grina (stackars gubbe jag krockade med)
Så vi for hem hit till Johan och Linda och skrev skadeanmälningspapper och ska skicka in dom, på måndag ska vi hämta en hyrbil och lämna in bilen på reparation.
Sen for jag och Johan upp på akuten och kollade så allt var bra med magen, vi fick göra ultraljud och hjärtat slog och den sprattlade för fullt så den verkar så inte ha tagit någon skada alls. 
Det var verkligen hemskt! Men det var tur att allt gick bra med oss iaf.

Det är lite värre med bilen, framskärmen, dörrren(vi har bara 2 dörrar) och bakskärmen är intryckta och repade.



Sen for vi iaf till nyårsfesten vi skulle på, åt mat, surrade lite, kollade på lite raketer och sen for vi hem vid typ halv ett eller nåt sånt, både jag och Johan var rätt slut efter gårdagens bravader.



Nu ska jag städa ihop lite här innan husägrana kommer hem :)


Gott nytt år!

Heipa

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men sååå kul med en bebbe!



Stort GRATTIS till er båda! Och vad kul att du ska flytta tillbaka till staan.



Tänk bara så kul det skulle va för mig om du kom och jobba med oss igen.



Saknar dig



Kram Sandra

2010-01-01 @ 15:32:46
Postat av: Marro

Nemen GRATTIS! :) Vad roligt, hur långt gången är du? Är det bara jag som har missat eller har du skrivit det i bloggen tidigare? Vad skönt att allt stod bra till med bebisen. Kram

2010-01-01 @ 22:02:25
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis vännen...är så glad för er skull. Så otäckt med krocken men tur att allt gick bra. Sköt om dig. Kram.

2010-01-01 @ 22:09:20
Postat av: Lisso

Åååååh gud vad hemskt!

Tur att ni klarade er och att bebban mådde bra.



Du behöver nog inte gå på ultraljudet v.18 ;)



Jag förstår att du grinade, man blir ju så rädd, men du var ju iaf snabbtänkt som hann bromsa såpass mkt!!

Puss och kraam, vi hörs snart!

God fortsättning på erat förhoppningsvis bästa år!

2010-01-01 @ 22:38:59
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: emma

Jag tror att ditt nya år kommer bli super! Många kramar från oss

2010-01-02 @ 11:09:46
URL: http://empo85.blogspot.com
Postat av: Elin

nä men fy vad hemskt, förstår att du var rädd och grät.. Tur att ni alla mår bra! Grattis än en gång!:D Så glad för din/eran skull!

2010-01-02 @ 13:32:42
URL: http://llelinll.blogg,se
Postat av: K.U

Vilken tur att allt gick bra!

Jag är glad för er skull!! Det vet du ;)

Det ska bli härligt att se vad du har i din mage...

och du kommer bli en perfekt mamma :)

kraam

2010-01-03 @ 09:55:45
Postat av: Malin

Grattis till den kommande familjemedlemmen :)

Tur att ingen kom till skada i krocken!

Kram/M

2010-01-04 @ 13:04:47
URL: http://autumnstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad sjutton säger du, skall du bli mamma :) strålande nyheter Kiruna! Vad härligt :)

Hoppas livet rullar på i lagom takt.

kram

Gotland

2010-01-09 @ 02:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0