Halvtid!

Idag är det på pricken halvtid tills det är beräknat att våran bejbis kommer


Du är på dag 140 av 280. (50%).
Du är i vecka 20.
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ärligt talat trodde jag att jag skulle ha mycket större mage vid den här tiden, men jag är glad att jag inte har det, vill absolut inte bli större än nödvändigt. Hittills visar vågen +3kg.
Annars är graviditeten väldigt "lätt" just nu, lite tröttare än vanligt bara annars mår jag som vanligt förutom att jag har ett litet <3 där inne som busar runt lite på dagarna, ibland stannar man upp på jobbet eller vad man nu gör bara för att få njuta av sparkarna.
Jag och Johan brukar mysa och känna på den på kvällen, den vaknar nästan varje kväll när jag lägger mig och ska sova.
Det är helt enkelt ganska mysigt just nu att vara gravid! :)

Men självklart längtar man ju tills den är på utsidan oxå och nu börjar det närma sig målet:)


Jag har fått förlängt på banken, så nu ska jag jobba hela februari oxå, det är ju perfekt har ju inte så mycket annat för mig på dagarna, så sparar jag lite stämpligsdagar, vilket oxå är bra.
På tal om stämpling är dom idioter på A-Kassan för er som inte visst det, jag har haft egentligen EN (1) fråga om hur jag ska fylla i mitt kassa kort, det har krävts två veckor och typ 20 mail samt en inskickning av avtal och arbetsgivarintyg för att få svar på den. Enligt mig väldigt enkla frågan...

Suck, A-kassan fungerar som bäst när man är toalt arbetslös och bara kryssar i den rutan för hela perioden, så fort man ska arbeta en endaste timme så blir det jäkla problem.


Jag är svinförkyld så den här helgen är verkligen efterlängtad, det ska bli så skönt att få vila ut ordentligt och sova ända tills man vaknar av sig själv på morgonen!


Johan hade hyrt nån film så nu ska jag stänga ner datorn och hoppa under filten med honom.


Trevlig helg!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att höra hur du har det. Du verkar ha en toppen graviditet vilket är skönt. Ja försäkringskassan är ingen höjdare tyvärr, man får försöka ha så lite med dem att göra som möjligt. Kram

2010-01-29 @ 20:43:55
Postat av: Lisso

Hojja, strular du med dom ännu... Dom är helt otroliga!



Åh, vad ni har det mysigt!

Jag vill träffa dig snart och också få mysa med lillevän..



Hann aldrig ringa dig idag, fullt upp på jobbet.

Men vi hörs här i dagarna!

Puss och kram käre du, hälsa Johan!

2010-01-29 @ 22:52:21
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: K.U

Du har blivit utmanad i min blogg :)

2010-02-04 @ 22:45:09
Postat av: Gotland

Nämen det var som tusan, då bestämmer vi fika någongång i vår. :)

Jag kommer göra min c-uppsats med Maria och då passar det sig bäst om jag gör den i Skellefteå :) så då blir jag villagatan bo igen, fixade allt idag. :)

2010-02-08 @ 20:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0