Middags LCHF tips som vanligt då:)

Jag har bakat hamburgebröd i veckan.

6 ägg delade i vitor och gulor för sig
½ tsk Salt
1 msk Fiberhusk
200 g Naturell Philadelphiaost
½ tsk Bakpulver
6 msk Krossade linfrön
Sesamfrön
som garnering

1. Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggvitorna riktigt hårda och torra (ca 5 min) med maskin. Vispa äggulorna hårt i en annan bunke nästan lika länge, tills smeten blivit ljus gul och riktigt fluffig.

2. Tillsätt philadelphiaost, fiberhusk och salt i gulorna och vispa helt slätt.

3. Vänd försiktigt ihop vitorna med ägg/ostsmeten med en slickepott.

4. Tillsätt linfrön och bakpulveroch vänd ner försiktigt. Låt smeten vila ca 10 min så att fiberhusken får svälla ordentligt.

5. Klicka ut hamburgarbröden på bakpappersklädd plåt och strö över sesamfrön.

6. Grädda i ca 15 min eller tills ytan blivit gyllenbrun på 200 grader.


Jag gjorde dock halva receptet för ovanstående är för 20 bröd.
Sen gjorde jag egna hamburgare, köttfärs, ägg, vispgrädde, grillkrydda.
Detta blev mycket gott kan verkligen rekommendera det.
Till det åt jag beasås, ost och lite grönsaker.




Kan tillägga att bröden gick bra att äta som macka med smör och lite pålägg på oxå!

Heipa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0