Tre rätters LCHF middag

Tyvärr blev bilderna suddiga, och givetvis märkar jag inte det förrän jag för över på datorn.
Men men jag lägger ut iaf.

Förrätt:
Avokadohalvor fyllda med skagenröra och handskalade räkor på det.

Bara dela, ta bort kärnan, fylla med köpt skagenröra och toppa med lite räkor.
Otroligt enkelt.
Väldigt gott.



Varmrätt:
Fyllda, baconinlindade kycklingfiléer med blomkålsris och sallad.

Blanda philadelphiaost (jag använde 4 förpackningar till 2 påsar kycklingfiléer) med en burk hackade soltorkade tomater och lite persilja. Fyll kycklingfiléerna med röran, jag brukar dela längst efter så att säga, så det får plats mycket. Sedan är det bara att linda in i bacon och köra i ugnen tills det är klart.
Jag delade även ett gäng champinjoner i 4 delar och stödde ut på plåten.

Sedan kokar man en stor gryta vatten, när vattnet kokar så häll i blomkål man rivit på grövsta sidan på rivjärnet, ett blomkålshuvud är ca 3 portioner.
Det står i receptet att det ska koka i 10 sekunder, när man häller i allt så slutar det ju att koka, jag väntade tills det börjat koka igen och räknade då till 10, tycker att det blev bra konsistens.



Efterrätt:

Chokladmousse med grädde och bär.

4 portioner.
100 gram mörk choklad,
smälte jag i micron
Under tiden det kallnade lite vispade jag
2,5 dl vispgrädde dock inte allt för hårt.
Jag blandade i 1 helt ägg och 1 äggula i chokladen och vispade ordentligt (men en vanlig visp)
Sedan är det bara att röra ihop smetarna och sätta dom i skålar.

Vispa lite till grädde och spritsa på lite här och där.

Ös på med lite blåbär och hallon






Smaskens.

Ja hur går det då.
Imorse var jag 0,4 kg ifrån att slå min lägsta vikt, så kanske det är möjligt innan helgen?
Men i helgen är det matfest, då blir det nog fusk.
Men jag tycker man kan unna sig när det väl händer sånna saker.
Jag har hela hösten på mig att vara duktig sen!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Emeli

Bra med lite inspiration! Ska börja GI nästa vecka =)

2011-08-24 @ 09:30:02
URL: http://queene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0