Varmt och svettigt

Det är verkligen varmt ute nu, men jag njuter, det får mycket hellre vara varmt än kallt.
Dock vill man ju äta glass hela tiden.
Idag har jag fuskat och ätit en magnum, mums.
Men nu på kvällen har jag gjort egen LCHF glass.
Här kommer det mycket avancerade receptet;)

3 dl vispgrädde
3 äggulor
vaniljstång/vaniljpulver

Vispa vistgrädden till lagom konsistens med vaniljpulvret, blanda i äggulorna.
Frys i minst 2,5 timme, jag fryste i 4 plastglas istället för en stor form.




Nu är dom på frysning, återkommer sen med om dom var goda eller inte.

PS.
Imorgon ska Agnes på 1 års kontroll helt galet vad fort tiden går.
Min lilla bejbis!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad duktig du är som gör egen glass. Ja oj så tiden går. Kram

2011-06-08 @ 22:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0