Fisksoppa med räkor och färsk broccoli

Jag och mamma åkte till Byske igår, mamma jobbade några timmar och jag och Agnes fick lite miljöombyte i vår förkyldning.
Vi gjorde fisksoppa, Keldas som man köper färdig i kyldisken.


I den blandade vi en burk räkor och lagom mycket färsk broccoli.
Det var mycket gott, det kommer jag defenitivt göra fler gånger!


Imorgon ska vi äta Nikkaluoktasoppa till middag, denna vecka har gått i soppans tecken kan man säga.

Jag tänkte dock försöka peta bort alla potatisar och morötter (Vi har en låda i frysen sen sist vi åt det, känns som vi nångång måste försöka äta upp sånt oxå)


Ann: Jaa du kan absolut få en tub, du ska få din andra förpackning oxå.
Ska på stan på fredag kan vara förbi och lämna det på alltele då om du jobbar?

Heipa


Kommentarer
Postat av: Ann

Är inte på jobbet i morgon. Har föräldraledigt varje fredag. Du kanske kan svänga förbi här påvägen till stan om du tar bilen? Stafettgatan 33. Skall iväg kl13 och blir nog borta i en timme men annars tror jag att vi skall vara hemma. Sköt om dig! Kram

2011-05-26 @ 21:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0