Framtiden

Jag vill ju verkligen verkligen verkligen jobba med skolmåltider, och jag har verkligen försökt med allt för att få mig någon utbildning.
Jag sökte ju till restaurang och storkök i Luleå, men fick avslag.

Kollade med arbetsförmedlingen och det fanns en utbildning i Umeå, på heltid, som inte gick på distans.
Och att plugga heltid och måsta pendla 4 timmar om dagen är inget alternativ.

Och nu har jag sökt in på en högskoleutbildning, den är på distans via Umeå.
Jag måste ringa kommunen och fråga om det finns möjlighet att få jobb inom skolmåltider om jag går den utbildningen, men av någon anledning drar jag mig för att göra det och skjuter upp det hela tiden.

Jag tror det är för att jag kommer bli så väldigt besviken om det är en utbildning som inte hjälper mig att få jobb, då kan jag som inte göra så mycket mer, börja söka administrativa/ekomoni jobb istället återstår då, är inte så speciellt sugen på det.

Hur som helst måste jag ringa när Agnes sover, och hon har sovit så länge nu, så vågar inte ringa nåmer idag för hon kommer vakna vilken sekund som helst.

Så imorgon, då ska jag verkligen ta mig i kragen.


Heipa


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej!



Har du pratat med kommunen och frågat om du får jobba? Just nu söker dom vikarier och jag tror absolut du skulle kunna få börja jobba snarast om du är villig att vikariera lite?



Eller är det fast jobb du söker? Tror det kan vara lite svårt att få något sådär på en gång oavsett om du gått utb. eller inte tyvärr! Jag vet inte om jag gav dig namn o nummer sist vi pratade, men du kan få lite tips av mig om du vill??



Skriv meddelande till mig på facebook eller maila om du vill veta mer!:)

2011-11-21 @ 13:49:17
Postat av: Kristina

Lycka till vännen!

2011-11-21 @ 15:51:27
Postat av: Therese

Lycka till! Kram

2011-11-21 @ 21:51:53
Postat av: Hanna

Men om det är någonting du verkligen vill göra så får man kanske ibland bita ihop och pendla osv för att göra det man brinner för!? man tjänar på det i längden. Annars kan det hända att du ångrar dig sedan. Alternativt flytta medans du pluggar och sedan flytta tillbaka..

2011-11-21 @ 23:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0