Glasögon

För några månader sen rev ju Agnes sönder mina brillor.
Nu saknar jag lite att ha ett par faktiskt, det är rätt jobbigt att inte se ordentligt.
Nog för att man vänjer sig litegrann men det är jobbigt att sitta och kisa hela tiden framför datorn och inte se vägskyltar förrän man passerat dom typ.

Däremot så tycker jag inte om att ha glasögon rent utseendemässigt, jag passar verkligen inte i brillor, jag önskar jag kunde ha några häftiga med bågar som syns mycket och sånt, men det går bara inte!
Jag har så konstig ansiktsform, jag tror det är det som är problemet.
Mina förra är från barnavdelningen!
Så utbudet sjunker ju drastiskt, vanliga glasögon är alltid alldeles för breda på mig.

Och ja, jag har testat linser, men det är verkligen inget för mig, jag håller på kräkas varje gång jag ska sätta in och ut dom, och dessutom kliar det i ögonen hela tiden, och det känns verkligen som att jag har något i ögonen exakt varje sekund. Jag testade i flera veckor, men sen gav jag upp.


Nånå, hur som helst så fyller jag år rätt snart, så det är väl eventuellt läge att önska bidrag till nya glajjer.
Annat jag önskar mig är nytt täcke, nya kuddar, vinterskor ,Make Up Store smink, kläder, mössa, plankor som man gör plankstek på, osv.
Och något jag alltid kommer vela ha, men som är något år bort är en systemkamera!
Även ett hus, en utlandsresa, ny bil och en miljon på banken hade ju inte suttit fel;)

Heipa


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha vilken härlig önskelista! Jag kämpar också med försök att ha linser och har tänkt ge det ett sista försök nu! Det är opraktiskt med bökigt med glasögon! Vi måste ses snart! Kramar!

2011-10-19 @ 16:43:33
Postat av: Jenny

Hr ni spacsaves? Dem brukar ju ha riktigt bra priser på glasögon? Hoppas du får nått av de du önskade dig i present! :)

Kram

2011-10-19 @ 19:50:00
Postat av: Kristina

Eller så köper du via favoptik på nätet.

2011-10-20 @ 15:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0