Sovis

Imorse var det min tur att ha sovmorgon.
Gudars så skönt det var, vaknade väl ungefär kvart i elva.
Man blir som en ny människa när man får sova ut ibland.

Agnes får hostattacker nästan varje natt, varför?
Hon hostar och hostar och hostar och hostar, det kan hålla på i typ en timme.
Har testat ge astmamedicin, det hjälper inte, testat ge henne vatten, det hjälper inte.
Hon hostar som inte slem heller utan det är mer "torr" hosta.
Men tillslut ger det ju sig och vi kan somna om.
Hon hostar typ ingenting alls på dagarna, konstigt, någon som vet vad det kan vara?

I förrgår så vaknade hon tjugo över två på natten och gallskrek.
Hon var helt otröstlig i ungefär en halvtimme, inget var bra, hon ville inte vara i famnen, inte ligga i sin säng, inte ligga i vår säng, inte bli buren, man fick inte röra i henne, ja ingenting var bra och hon var så himla ledsen.
Tillslut gav jag en alvedon och efter en stund blev hon lugn, lilla hjärtat.
Kanske var växtvärk/träningsvärk, jag tror dessutom hennes kindgaddar är på väg upp.

Imorgon är det Johans tur med sovis så jag ska nog hoppa under täcket så man orkar kliva upp imorgon.

Heipa


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det finns ju nåt som heter nattskräck.. googla på det. Jag har ingen erfarenhet av det men har hört om barn som fått det ibland.

2011-10-16 @ 08:50:41
URL: http://ebbacecilia.blogg.se/
Postat av: Therese

Kan ju vara drömmar hon har. Aldrig roligt när de är otröstliga. Kram

2011-10-16 @ 14:49:08
Postat av: Hanna

Det att hon vaknade och var otröstlig kan vara att hon drömt någonting, och då blir det bara värre ifall man tar i dem. Tyvärr! Det är hemskt :/ Men det kan ju också vara att det var någon tand, eller kanske att hon har ont i öronen?



Kan ju vara bra att ta upp på BVC :) Har också hört att det finns något som heter nattskräck, men helt ärligt tror jag inte på det. Då är det nog mer snarare att dom drömmer något :)



Det med hostan vet jag inte ...



Hoppas det blir bra!

2011-10-16 @ 22:23:59
URL: http://toookmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0