Dagisångest

Ja tydligen tar ju dom där föräldrardagarna slut nångång, så Agnes måste börja på dagis i början på nästa år.
Det känns inte alls roligt, men för några månader sen kändes det väldigt hemskt, nu känns det lite mindre hemskt, hon tycker ju väldigt mycket om att vara med andra barn.
Och om min plan med mitt liv går som jag vill så kommer hon vara där max halvtid första månaderna iaf.

Hur som helst har jag skjutit det framför mig hur länge som helst, men idag tog jag tag i att ringa kommunen och fråga lite frågor, vi har inte ansökt om dagisplats ännu, så jag trodde vi var ute lite sent, att vi får dålig kötid och sånt, men...

Det finns tydligen ingen kö i Skellefteå sade han jag pratade med utan dom går efter när barnet är fött.
Så det hade inte spelat nån roll om jag skickat in ansökan i våras eller om jag gör det nu i höst, det var ju himlans bra!


Min dröm hade iaf varit att kunnat vara hemma med Agnes till nästa höst, när hon är 2 år (och typ 2 månader) gammal, jag hade velat att hon skulle kunnat prata lite innan hon börjar.
Men men, som sagt, dom där dagarna sinar..

Imorgon eller nästa vecka ska jag börja ta tag i mitt liv oxå, jag funderar på att gå en utbildning i 32 veckor.
Man kan läsa halva på distand, andra halvan är arbetsplatsförlagd.
Bara det att jag måste ta mig in på den oxå.

Men återkommer med mer info när jag har något mer att berätta.

Det jag har tänkt att gå är en storhushållsutbildning, för att kunna börja jobba med skolmåltider, det är mitt drömjobb!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Tycker dagarna har räckt länge ändå, mina räckte precis ett år. Spännande med utbildningen, håller tummarna att du kommer in. Kram

2011-09-15 @ 21:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0