Lördag

Jaha, nu är det lördag kväll alltså.
Idag har jag varit jätteduktig och torkar i skåpen i köket och möblerat om lite inne i dom, sen har jag torkat bakom spisen, städat några hyllor i garderoben, städat igenom hela tossiskåpet och gått igenom alla gamla räkingar å massa papper sånt och glängt en hel del, sen dammsugit hela lägenheten.
Så nu är det lite rent och fint hemma iaf. Dock är jag gräsänka idag, Johan har åkt till Lyksele med grabbarna, men han har lovat att ta med sig fisk hem, hoppas verkligen att han får fisk.

Var en sväng in till stan på eftermiddagen och fikade med Johanna, vi var på Kåffe in, jag åt e morotskaka som var jättegod.

Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, åt lite kräftstjärtsallad nyss, det var gott, det är ju lördag så man kanske skulle ta fram en liten skål med karra. Det är ju synd att det aldrig är nå bra på tv bara..

Imorron tänkte vi ta en sväng med båten om det är fint väder, så jag hoppas verkligen det fortsätter vara fint!

Tacka vet jag internetbanken

Andra gången på mycket kort tid har mitt bankomatkort försvunnit, jag har letat och letat och letat, men inte hittat min plånka nånstans.
Så jag täntek bäst att kolla vad jag har handlat senast så man kanske kan ringa dit, å det var inträde till badet, alltså var ju den i min badväska, och alltså hittade jag den.

Nu ska jag snart och fika med Johanna, i övrigt ska jag inte göra nåt idag så kan hända att jag bloggar lite mer sen.

I dagens tidning

Polisen vill ha tips om en drunknad man

En finsk man drunknade igår kväll efter att han fallit från en båt i Muoni älv på den finska sidan. Finsk polis letar efter mannens kropp och även svensk polis tar gärna emot tips om någon sett något som kan leda till att kroppen hittas.

Den som har tips kan kontakta polisen på 114 14.

Brev Skicka
    Skrivare Skriv utPratbubbla Kommentera artikeln  Abuse - anmäl Pratbubbla Kommentar av Jojo | 2008-08-15 09:47 Därför...Kanske för att det normalt sett inte flyter omkring så vansinnigt många kroppar i Bottenviken...?

Abuse - anmäl Pratbubbla Kommentar av jodu | 2008-08-14 14:59 varför...Varför får vi inte en bild av mannen, det skulle underlätta det hela med ca 1000%.

Kommentarerna var ju som sköna, visst det som hänt är tragiskt men kommentarena var lite kul..

Idag är det fredag och jag har absolut inget att göra, tänkte städa lite men jag orkar nog inte..

Det är helt iaf och det är såååå skönt!!

Heipa

Herregud vad jag bloggar idag

Men några saker till, Johan var på Nolia förra veckan, han köpte denna:

En helt fantastisk huvudmassör, den är jätteskön.

Igår var jag hos min arbetskompis Camilla, vi gorde palt, minst 100 st, och nu överdriver jag inget alls,
Det här är ungefär hälften.

Dom blev iaf jättegoda! Så nu kommer det ätas palt tills det kommer ut genom öronen.

Idag har jag och Johanna varit på Eddahallen och simmat, det var första gången sen dom öppnade, det hade blivit fint där, och det bästa av allt var att det var helt fantastiskt varmt i vattnet, det var helt perfekt och jätteskönt att simma, men vi hann inte vara där så länge så stängde dom, deras öppettider vad tydligen till 20.00 än så länge.

Nä nu ska jag sluta blogga för idag, idag ska jag verkligen försöka att lägga mig i tid, men det går ju oftast inte alls så bra, så får se, men hade ändå varit kul att vara halvpigg imorgon efter jobbet när det är fredag.

Heipa

Jag hade ju en vecka semester till..

Jag kan ju berätta lite mer, veckan efter vi kom hem var jag ju oxå ledig,
första dagen åkte jag och mamma och min moster Anita och min kusin Elin till Piteå på shopping, det var mysigt med en riktig tjejdag, vi käkade gott och fikade och strosade runt där på stan hela dagen.

Dagen efter, tisdag alltså, så for jag till Pite igen, då var jag först på Nolia, jag köpte en digital våg det var det enda sen var jag och träffade Anna och Stefan på stan med deras lilla Felicia, hon var såå liten och gullig.

På Onsdagen var vi hos Johans systen dom höll på bygga nån altan sen var vi till Gråliden, det var verkligen en liten by, och tittade på hans gamla hemställe.
Sen var jag i Byske lite på torsdag och på Fredag kom Jenny och hennes kille Magnus hit på kvällen, vi gjorde lite varmisar å kollade film å snackade skit, sen på lördag morgon fortsatte dom deras resa till Kiruna, men det var verkligen trevligt och kul att hinna ses en sväng för det var ett tag sen sist!
På lördag vaqr vi och hade familjemiddag i Byske, vi åt röding med färskpotatis å sånt där gott.
Sen for vi ut med båten på kvällen till Burehällarna där dom som åt korv (dvs. alla utom jag) grillade korv, sen åkte vi hem.

Vi var förresten förra veckan och kollade på Batman på bio, det var över förväntan, jag trodde inte att jag skulle tycka att den var så bra som jag tyckte, men det var en biofilm, den hade nog inte varit lika bra hemma.

Sen blev det söndag och det var en skön sista slappardag på semestern, vi kollade två filmer och käkade bakispizza fastän vi inte var det minsta bakis :)

Mer semesterbilder

Här kommer bilderna som jag lovade från Christiania, dom är inte så bra å man ser inte så mycke mer än skyltarna typ märkte jag nu..

När man åkte över Öresundsbron kom man till massa vad det nu heter, men man var iaf tvungen att stanna och betala för att få köra över, visst en tjuga hade det väl varit värt, med det kostade typ kring 300 spänn.

Här är berlinmuren igen, det var otroligt många toy som folk hade tryckt fast på kanten av den, ganska äckligt!

Första natten var vi ju i Karlstad och det var en fin stad. här kommer några bilder från när vi var i hamnen, det var svinmycke folk där oxå.

I Göteborg var vi och kollade på nån borg av nåt slag oxå, men den var inte öppen när vi var där.

Den var allt för den här semestern!

Heipa

Nu har vi kommit hem från semestern

För flera dagar sen, men jag har inte riktigt haft tid att uppdatera bloggen, men ska göra ett försök nu!
Vi åkte kl 06:20 på lördagmorgon, vi kom iväg i tid helt otroligt!
Så körde vi å körde till Karlstad och var där en natt, vi bodde i en röd liten stuga på Bomstadbadens camping, det var jätte fint, och det var jätte varmt och skönt vatten där i sjön så vi badade massa dagen efter innan vi åkte vidare till Göteborg, där bodde vi på Clariton Collection Hotell på Odinsplan eller nåt sånt hette det, det var jätte fint, vi hade som en egen liten lägenhet men kök och allt, som en liten 1:a.. Vi fick både frukost och kvällsmat, helt perfekt.

I Göteborg var vi och åkte paddan under 20 broar går den, det var fint det, en bro var så låg så alla var tvungen att sätta sig på golvet när vi åkte under den.

Sen åkte vi även en turistbuss runt där och kollade på lite mer, upp på ett berg bland annats vars man såg ut över stan.

Sen var vi på Universeum och där fanns det massa att titta på djur och regnskog och rymden å teknik å ja allt möjligt.

Vi gjorde säkert mer saker oxå där men kommer inte ihåg just nu.
Sen åkte vi till hotellet och sov där en natt till och dagen efter körde vi mot köpenhamn och då körde vi över öresundsbron, där var det ju fint.

Sen mitt i allt så försvann visst bron, och vägen, mitt i havet, så då fick man åka in i en tunnel, under havet och sedan upp nånstans låångt bort, usch jag gillar inte att åka i sånna, men vi överlevde

Sen i Köpenhamn så gick vi för att äta middag, men vi gick lite helt fel, så vi hamnade på ett konstigt ställe, det var nerkladdat överallt och konstiga människor och sånt.

Men vi bodde fint vid ett vatten iaf, på Hotell Kung Arthur, det var rätt så centralt iaf. Det var bara ett fel och det var att det var 1000 grader varmt där typ, och golvvärmen var på för fullt och den gick inte att stänga av, vi var tvungen att lägga handukar på golvet för att inte bränna fötterna när vi var där inne.

Så var vi på Guinness världsrekordsmuseum där, dom hade allt möjligt, världens längsta kortaste tjockaste, idrottsrekord, gubben som käkade skrot, stora grönsaker och frukter osv.

Sen for vi och åkte Köpenhamns motsvarighet till paddan, den var lite större och dom serverade alkohol där.
Vi var öven och gick genom Christiania, men där fick man inte fota + att batterierna i kameran tog slut precis innan vi kom fram dit, jag har några i telen som jag lägger upp sen.

Sen åkte vi från Köpenhamn vidare till Hamburg, det var verkligen en fin stad, grön och somrig. Men där hamnade vi på ett ganska dåligt hotell tyvärr. Kändes som en fängelscell, nedan är toadörren

Ja å där var vi en natt sen på eftermiddag åkte vi vidare till Berlin, och där var vi till berlinmuren förstås.

Så var vi på checkpoint Charlie museum där i Berlin också, det var jätte varmt och fint väder där, över 30 grader, verkligen skönt.
Vi hade tur med vädret hela resan man behövde inte använda långärmad tröja förrän vi var i Sundsvall påväg hem. Kvällarna där nere var hur varma som helst oxå, det hade varit skönt med lite AC i rummen vi bodde i.
I Berlin bodde vi på ett Best Western hotell, det var fint.

Sen åkte vi upp till Rostock i norra Tyskland och därifrån tog vi färjan över till Trelleborg.
Det var ingen trevlig resa, det var fullbokat så vi fick ingen hytt och det var så svårt att sova i rummet vars det fanns sittplatser för det var så många andra där som låg och snarkade, Så vi låg på golvet ute i restaurangen och försökte sova, men det var ju förståss lite hårt och så så det blev inte mycke sömn. så vi stannde och sov i biken en stund efter att vi kommit över till Sverige.
Sen åkte vi förbi Helsingborg och då var jag förbi hos Camilla en sväng, det var verkligen svinkul att träffa henne, för det var ett tag sen. men det blev bara en snabbis.
Sen körde vi upp till Sundsvall och sov på Ibis en natt, det dög väl till att sova där men inte mycket mer än så, det var ju billigt iaf..
Så var vi förbi MediaMarkt och IKEA och sånt när vi var där men det blev ingen storhandlig, bara nå småsaker.
Och sen var det vääälgigt skönt att komma hem och få sova i sin egna säng ingen.
Vi har gjort massa mer oxå, men kan inte skriva om allting, men det här är iaf de städer vi har besökt och några av sakerna vi har gjort.
Det var en bra semester, men jag har kommit fram till att jag måste göra något åt min flygrädsla nu, för det var rätt kul att resa men synd om det jämt ska ta sån himla tid att ta sig överallt.