Väg och mätning..

I morse var vi och vägde och mätte Agnes.
Hon är nu för tiden 51,5 cm lång och väger 3385 gram.
Hon har alltså ökat bra i vikt nu senaste veckan, så vi fick nästa tid först om två veckor.

Dom där på MVC säger så olika saker. Förra veckan när vi var där träffade vi en som gick i pension så vi fick en ny denna gång (nästa gång blir det en annan för hon är på semester nu) Men till saken:

Tant 1: Ät inte jordgubbar, då kan jag garantera er att ni kommer få bära hela natten, det får nästan alla nyfödda magknip av..
Tant 2: Neej undvik ingenting förrän du märker att hon reagerar, som jordgubbar tex, hon kanske får nåt utslag men ont i magen brukar dom inte få..

Tant 1: Amma alltid från ett bröst till hon inte vill ha nåt mer, den feta mjölken som dom blir mätt av kommer sist så det är bättre hon suger klart på ena..
Tant 2: Amma först ena bröstet en stund, ta sedan upp henne och rapa och sånt och amma sen klart med det andra bröstet..

Jaa inte vet jag vem man ska lyssna på dom säger ju tvärt emot varann.. Få se vad den 3:e säger nästa gång..


Idag har jag gjort massa saker man tydligen fortfarande måste göra fast man fått barn, tex betala räkningarna, ringt a-kassan, mailat arbetsförmedlingen, betalt skatten på min lägenhet, avanmält mig från hyresgästföreningen (som dragit pengar fast jag sa upp det samma dag som han var hit och tvigade mig att ge honom kontonumret) osv..  Nåå skönt att ha det gjort!


Agnes heter förresten inte Berglund helt säkert ännu, vi pratade lite mer om det igår och det blir nog kanske Tannerdal ändå.. Men vi får se..
Återkommer med slutgiltig info när vi skickar in papper till skatteverket:)
Har era barn era eller pappans efternamn?


För två veckor sen/Idag.. (pigan fyller 2 veckor idag) =)
  

Och fortfarande 6-7 kg kvar.. men dom ska bort.. Innan jul iaf:P

Och en bild på gumman såklart.. Igår hade hon kläder i som inte var förstora en stund!

Och alldeles vaken:)
Hon har nästan inga kläder i storlek 50, vilka sitter perfekt just nu, men känns även onödigt att köpa massa i den storleken eftersom det förmodligen bara är en liten stund till hon kan ha det.
I storlek 56 har hon massa kläder iaf!


Hon har även fått massa fina virkade kläder av JULIA! (Tack igen:))


Hon har ganska långt hår i nacken, alldeles jätte ljust!! =)


Aja börjar hon vakna här så ska byta bajsblöja och ge lite mat!

Heipa


Kommentarer
Postat av: K.U

Sötaste Agnes! Vad du är söt!!

Jag längtar till jag får träffa dig :)

2010-06-29 @ 15:45:29
Postat av: Elin

Så söt!

Liam hade oxå långt hår i nacken, som en hockey frilla hahaha :-)



Ang. barnmorskorna så säger alla olika. Vissa säger att man visst kan äta jordgubbar utan problem, andra inte. Man kan bli gaaalen.



Jag har hört att bebisen ska suga helt klart från ena bröstet eftersom att den tjocka mjölken kommer efter ett tag + att man kunde få mjölkstockning eller nått annat tjosan om man inte "tömde" bröstet helt. Det funkade då bra för oss iaf :-)

2010-06-29 @ 19:31:43
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hon är verkligen en söt liten sak :)

Hoppas vi får träffas snart så man får träffa henne i verkligheten! :)



2010-06-29 @ 21:28:01
Postat av: Therese

Åh så söt hon är. Gör det som känns bäst för er, lyssna inte så mycket på andra. Kram

2010-06-29 @ 22:19:15
Postat av: Elin

Jag tror det är jäkla klokt att du kör på som du gör eftersom att det funkar så bra :-)



Ja man kan lätt bli lite förvirrad när alla säger olika, haha

2010-06-30 @ 14:57:53
URL: http://elinstalnacke.blogspot.com
Postat av: Emelie

åh vilken stjärna hon är! jag och Ante ska komma förbi någon dag och hälsa på er! Ante börjar semestern nästa vecka så blir väl nångång då! vi hör av oss :) kram!

2010-06-30 @ 15:08:49
Postat av: K.U´s kusin

Söt bebis o grattis!



Min son har både mitt o pappans efternamn, men det är det inte så många som har oftast väljer folk pappans eller mammans.

Han har pappans efternamn som "mellannamn" så då kan man skriva bara första bokstaven av det om man tycker det blir för långt med 2 efetrnamn =) Så mitt är huvudefternamnet.

2010-07-01 @ 07:43:08
Postat av: Jenny

Ja, tycker vi får försöka ses i sommar. Vi åker ju bil ner så vi får ta de på antingen ner eller uppvägen!

hoppas ni har det bra och får en fin sommar iaf!



Kram

2010-07-02 @ 11:32:32
URL: http://envardagmedjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh! Hon var så myyysig lilla Agnes! ser fram emot att träffa er snart igen! :) KRAM

2010-07-18 @ 08:35:59
URL: http://envardagmedjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0