Nu har vi kommit hem från semestern

För flera dagar sen, men jag har inte riktigt haft tid att uppdatera bloggen, men ska göra ett försök nu!
Vi åkte kl 06:20 på lördagmorgon, vi kom iväg i tid helt otroligt!
Så körde vi å körde till Karlstad och var där en natt, vi bodde i en röd liten stuga på Bomstadbadens camping, det var jätte fint, och det var jätte varmt och skönt vatten där i sjön så vi badade massa dagen efter innan vi åkte vidare till Göteborg, där bodde vi på Clariton Collection Hotell på Odinsplan eller nåt sånt hette det, det var jätte fint, vi hade som en egen liten lägenhet men kök och allt, som en liten 1:a.. Vi fick både frukost och kvällsmat, helt perfekt.

I Göteborg var vi och åkte paddan under 20 broar går den, det var fint det, en bro var så låg så alla var tvungen att sätta sig på golvet när vi åkte under den.

Sen åkte vi även en turistbuss runt där och kollade på lite mer, upp på ett berg bland annats vars man såg ut över stan.

Sen var vi på Universeum och där fanns det massa att titta på djur och regnskog och rymden å teknik å ja allt möjligt.

Vi gjorde säkert mer saker oxå där men kommer inte ihåg just nu.
Sen åkte vi till hotellet och sov där en natt till och dagen efter körde vi mot köpenhamn och då körde vi över öresundsbron, där var det ju fint.

Sen mitt i allt så försvann visst bron, och vägen, mitt i havet, så då fick man åka in i en tunnel, under havet och sedan upp nånstans låångt bort, usch jag gillar inte att åka i sånna, men vi överlevde

Sen i Köpenhamn så gick vi för att äta middag, men vi gick lite helt fel, så vi hamnade på ett konstigt ställe, det var nerkladdat överallt och konstiga människor och sånt.

 
Men vi bodde fint vid ett vatten iaf, på Hotell Kung Arthur, det var rätt så centralt iaf. Det var bara ett fel och det var att det var 1000 grader varmt där typ, och golvvärmen var på för fullt och den gick inte att stänga av, vi var tvungen att lägga handukar på golvet för att inte bränna fötterna när vi var där inne.

Så var vi på Guinness världsrekordsmuseum där, dom hade allt möjligt, världens längsta kortaste tjockaste, idrottsrekord, gubben som käkade skrot, stora grönsaker och frukter osv.

Sen for vi och åkte Köpenhamns motsvarighet till paddan, den var lite större och dom serverade alkohol där.
Vi var öven och gick genom Christiania, men där fick man inte fota + att batterierna i kameran tog slut precis innan vi kom fram dit, jag har några i telen som jag lägger upp sen.

Sen åkte vi från Köpenhamn vidare till Hamburg, det var verkligen en fin stad, grön och somrig. Men där hamnade vi på ett ganska dåligt hotell tyvärr. Kändes som en fängelscell, nedan är toadörren

Ja å där var vi en natt sen på eftermiddag åkte vi vidare till Berlin, och där var vi till berlinmuren förstås.

Så var vi på checkpoint Charlie museum där i Berlin också, det var jätte varmt och fint väder där, över 30 grader, verkligen skönt.
Vi hade tur med vädret hela resan man behövde inte använda långärmad tröja förrän vi var i Sundsvall påväg hem. Kvällarna där nere var hur varma som helst oxå, det hade varit skönt med lite AC i rummen vi bodde i.
I Berlin bodde vi på ett Best Western hotell, det var fint.

Sen åkte vi upp till Rostock i norra Tyskland och därifrån tog vi färjan över till Trelleborg.
Det var ingen trevlig resa, det var fullbokat så vi fick ingen hytt och det var så svårt att sova i rummet vars det fanns sittplatser för det var så många andra där som låg och snarkade, Så vi låg på golvet ute i restaurangen och försökte sova, men det var ju förståss lite hårt och så så det blev inte mycke sömn. så vi stannde och sov i biken en stund efter att vi kommit över till Sverige.
Sen åkte vi förbi Helsingborg och då var jag förbi hos Camilla en sväng, det var verkligen svinkul att träffa henne, för det var ett tag sen. men det blev bara en snabbis.
Sen körde vi upp till Sundsvall och sov på Ibis en natt, det dög väl till att sova där men inte mycket mer än så, det var ju billigt iaf..
Så var vi förbi MediaMarkt och IKEA och sånt när vi var där men det blev ingen storhandlig, bara nå småsaker.
Och sen var det vääälgigt skönt att komma hem och få sova i sin egna säng ingen.
Vi har gjort massa mer oxå, men kan inte skriva om allting, men det här är iaf de städer vi har besökt och några av sakerna vi har gjort.
Det var en bra semester, men jag har kommit fram till att jag måste göra något åt min flygrädsla nu, för det var rätt kul att resa men synd om det jämt ska ta sån himla tid att ta sig överallt.

Heipa



Kommentarer
Postat av: kusin

eh karin, du sa att ni skulle till norge?

du har nog missat att berätta lite om vart ni skulle resa.. :P

2008-08-07 @ 22:50:17
Postat av: Kristina

Hahaha till inlägget innan... Du kanske måste uppdatera lite oftare ;)

Vi kollar just nu på en spanienresa men jag kan inte bestämma mig om de ska vara Mallorca eller Kanarieöarna.

Får se!

Bra resa ni verkar gjort =) Jag fotade mig med världens längsta man i Köpenhamn och de såg ju kul ut ;)

kraaam

2008-08-07 @ 23:46:43
URL: http://kristinau.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj så härligt ni verkar ha haft det och så mycket ni har hunnit med. Hoppas vi ses något framöver. Sköt om dig. Kram

2008-08-09 @ 00:25:34
Postat av: Lisso

Oj, ja, ni hade hunnit med massa.. så mysigt!!

Söt du var på en av dom första bilderna, du ser helt skräckslagen ut, av en nalle ;)



Ha´de bra min käre vän!

Puss o Kraaam

2008-08-10 @ 11:35:45
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: milla

Ohlala, härligt med en ordentlig uppdatering! i morrn ska jag börja jobba så då är det jag som sitter framför datorn o väntar på att vännerna ska blogga intensivt... hoppas att allt är toppen, vi hörs! kram

2008-08-10 @ 22:09:30
URL: http://tvivelaktigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0