Radiotjänst i Kiruna AB

Idag när jag höll på diska för fulla muggar så ringde telefonen, som givetvis låg i andra sidan lägenheten så jag spurtade och svarade i farten bara
Jag:KAAARIN
Hon: Hej, det var Berit på Radiotjänst här, just nu har vi skärpt kontroll i ditt område och jag tänkte höra hur det står till med TV-avg hemma hos dig
Jag:Nää men jag har ingen TV.
Hon: Jaha du kollar TV på datorn.
Jag:
Hon: Men har du TV:kort i datorn?
Jag: Nä jag har ingen dator.
Hon: Har du en video då?
Jag: Nej det har jag inte.
Hon: dvd då?
Jag: Nej,
Hon: DU KÄNNER VÄL TILL LAGEN OM TV-INNEHAV
Jag: Jadå, HEJDÅ

Okej kanske var liite överdrivet att säga att jag inte hade dator heller.
Men som tur var så hade jag inte på ett enda ljud i lägenheten.
Få se när kontrollanten kommer, man måste komma ihåg att slå av ljudet nu på TV:n när de plingar på dörren.
Men kära kamrater neka till allt dom frågar vad du har när dom ringer!

Heipa





Kommentarer
Postat av: Jullan

You go girl!!

2008-03-04 @ 22:06:58
Postat av: Jenny

voivoi lilla du, din tunga komma blir svart en dag ;)

2008-03-05 @ 12:06:07
Postat av: camilla

ha ha, rätta takter! vi är riktigt taggade på att få sätta tänderna i din fantastiska maträtt! hör av dej när du vet om du kan vara ledig nån kväll som kommer vi på studs! fan vad trist att du åker till kiruna över påsk, jag som tänkt att vi skulle leka då... men kul för dej iaf! ha det fint, kram

2008-03-05 @ 12:20:31
Postat av: Lisso

Nämen Karin!
Nä, inte vill jag betala, gör inte det heller, men tänk om alla gör så.. så kanske vi snart inte har någon kanal utan reklam.. hade ju varit för trist!
För nog är det så himla skönt att titta på nå program som det inte är reklam varje kvart..
snart får vi ses lite, vad jag längtar!
Puss

2008-03-05 @ 16:43:15
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Ss

Jävla tv-avgifter som ska betalas!
Jag har inte heller någon tv, dvd eller dator tack o lov :D

2008-03-15 @ 18:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0