Yrsel

Snacka om att vi har haft otur med vädret nu när vi varit i stugan, första helgen var det fint, men sen har det då bara varit skitväder, och det ser inte ut att bli bättre.

Bion igår var helt okej, rolig film faktiskt, så kan verkligen rekomendera den.
Ikväll ska syrran och hennes man och se den, så vi ska vara barnvakt, men barnet sover då så det kommer nog inte bli så jobbigt :)

I fredags fick jag värsta yrselattacken, när jag stod upp och gjorde absolut inget speciellt, det var som att marken försvann under mig, jag tappade balansen helt och hållet och kände som att jag var tvungen att ta tag i nåt för att hålla mig kvar på fötterna, sen var jag yr en liten stund å sen gick det över, sen i lördags fick jag igen, när jag satt ner och pratade i telefon, höll i sig en liten stund sen gick det över, så jag ringde sjukvårdsupplysningen, hon tyckte jag skulle söka vård direkt på måndag för det, hon trodde det kanske kunde vara hjärtat eller nåt sånt, nå "cirkulationsproblem" sa hon. Hon tyckte det var viktigt att kolla upp det för om det var nåt med hjärtat var det inte bra att gå med det för länge. Ringde VC här i Byske, dom tyckte jag skulle vänta en vecka och gå till VC i Luleå istället, för det var ingen idé att dom startade nån utredning eftersom det inte är samma landsting. Förmodligen hade jag ätit och druckit dåligt sa hon (jag hade precis ätit middag första gången och lunch andra gången....)
Ringde till Luleå VC, dom trodde det var nåt i nacken som gjorde att jag blivit yr. och hon tyckte inte jag behövde komma om det inte hände igen typ..  Så får se då, dom säger så olika saker.
 
Oj va långt det ovan blev.

TVÅ små ynka dagar kvar tills vi ska åka till Kiruna.

Nu ska jag väcka min älskling som bara sover och sover hela dagarna.

Heipa

Kommentarer
Postat av: Therese

Så läskigt med yrseln. Blir så arg när sjukvården inte tar en på allvar...nu är det säker tinget som är fel men man vet ju aldrig. Kan ju inte vara farligt att undersöka en. Hoppas du haft en bra dag. Kram

2009-06-15 @ 21:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0