Fiskpinnar..

Idag blev jag bjuden på middag hos min syster, som min mamma lagat.
Fiskpinnar med riktig potatismos och stuvad spenat och rivna morötter.
Shit PommFritt vad gott det var.

Jag ska dock börja om med LCHF nästa vecka, jag mår mycket bättre i övrigt när jag håller mig borta från kolhydrater. Fast kommer ju fuska ibland såklart men jag sa försöka så gott det går iaf.
Efter två veckors fusk känner jag som följande:

- Jag känner mig uppsvälld som en ballong hela jag, blandat med en degklump.

- Gasig i magen (Det är jag aldrig med LCHF)

- Mycket dubbelslag i hjärtat, ca 5 ggr per dag senaste veckan, i vanliga fall brukar jag ha ca varannan dag i snitt, fast vet inte om det beror på att jag håller på bli förkyld.

- Jag har mått illa dom senaste veckorna till och från, det började ungefär samtidigt som jag började med vanlig mat, så blir spännande att se om det försvinner när jag LCHFar igen.

- Dålig i magen hela tiden mer eller mindre. Precis som innan jag började med LCHF.

- Svinhungrig på kvällarna och mellan måltiderna.

- Sötsugen hela tiden, jag kan inte hålla mig borta från godis och fikabröd.

Säkert något mer oxå men det var det jag kommer på så här på rak arm. Jag har dessutom gått upp typ 2 kg i vikt, inte så konstigt med tanke på allt jag ätit.


Summan av kardemumman, det är jobbigt första dagarna med LCHF, att avgifta sig från allt socker, men det är så värt det efter en stund för jag mår så mycket bättre då.


Heipa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0