Hemkommen!

Jo nu är jag hemma igen.. så jäkla skönt alltså! Jag har haft de jättebra där uppe men borta bra å hemma bäst=)
Jag kom dit då på Onsdag fick åka med Per de var schysst.. Till svappavaara så kom pappa och hämtade mej därifrån s for vi till poikki.. Å sen dagen efter så åkte jag till byn och festade och på vägen dit körde jag efter en skogsväg som var spårig och jävlig så jag fick sladd på bilen och körde in i en plogvall så framskärmen fick sej en buckla.. detta kommer endast kosta 4000.. Jätteroligt!

Men i Rovvis hade jag de bra iaf trots krocken vi var fulla å glada satt ute och eldade och hade levande musik å alla var på gott humör=)

Sen Har vi varit på ett flertal utflykter jag och min familj hela påskveckan de var väldigt skoj! En dag var vi till alajärvi å då fick vi 20 fiskar de var svinskoj då de nappade hela tiden!

Sista veckan var de mycke fix till mammas firande hon blev ju då 50 bast! Först hade vi vanligt kalas på onsdag med fika å sånt.. å mycke folk kom under hela dagen de var skoj! Sen på Fredag var de festen på petsamo de var riktigt skoj! God mat (jag å brorsan bakade 30 pajjer) å gtt dricka=) Alla vart fulla å glada!

Å sen kom jag hem igår kväll.. De var så skönt när man kom innan för dörren alltså men nu har man då ordentligt med tvätt måste ta tag i de strax.. givetvist har jag gjort massa annat oxå.. men svårt att komma ihåg så här i efterhand.. var å kolla Ninas bejbis, var till Jukkas å bakade tunnbröd med Marika osv!

Nu ska jag skriva lite på min uppsats jag har skrivit klart om torpargrunder och ska nu börja på de snarlika kryprumsgrunder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0