Kyckling igen

Det här e jätte jätte gott

Kyckling med mangochutney:  
4 pers.  
6 st kyckling fileér
(1 tsk samba oelek)
3 st vitlöksklyftor
3 tsk curry
1 burk mangochutney (360 g)
1 röd paprika 3 msk smör
6 dl matlagningsgrädde
salt o peppar  

Smält smöret med curryn, häll i grädden låt koka ihop lite, blanda i samba oelek, pressade vitlöksklyftor, mangochutney och salt o peppar. Smaka av om mer ingredienser behövs. Stek fileeren. Lägg dem i en ungssäker form och höll över såsen. Skiva paprikan i ringar och lägg dem ovanpå.

Gratinera i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
image21Så kan man ju göra nåt gott till det.. typ klibbris, för det var faktiskt rätt gott=)
Värre är det med snabbris, det är inte så gott.


Imorgon är det NYÅRSAFTON, då ska jag bli på fyllan och det ska bli kul för det var länge länge sen sist.

Det som är lite jobbigt är att jag inte har något att ha på mig, men rykterna säger att stan är öppen imorgon, så jag får hoppas att jag hittar mig något fint, en klänning tex.

Heipa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0