Tack gode gud för Penicillin

I söndags var Johanna här å käkade kvällsfika med mig, och jag kände mig som lite hängig på kvällen, sen när jag vaknade i måndags hade jag feber och ont i halsen, som bara blev värre och värre och värre, på eftermiddagen hade jag typ 39,5 i feber och kunde knappt svälja mitt eget saliv.
Så igår ringde jag vårdcentralen och sa att jag hade väldigt ont i halsen och bad om en tid, givetvis så tyckte dom att jag hade varit sjuk väldigt kort tid och att det inte var säkert att det skulle visa nåt, men man känner som när man är halt döende att det nog är nåt iaf.
Så fick jag komma dit efter bara 2 timmar de var ju snabbt iaf, trodde de skulle dröja till eftermiddagen.
Så tog dom snabbsänkan med ett stick i fingret och streptococker prov(eller hur de nu stavas)
Snabbsänkan kan dom inte mäta om den överstiger 160 då har man så hög sänka som man kan ha typ, och det hade ju jag, men jag hade inte strepto, så jag fick tid hos en läkare 20 min senare, han kollade i min hals, som på ena sidan är helt igen ända till den där flärpen som hänger ner i mitten och sa att nån form av halsinfektion har jag ju. så jag träffade honom i ca 2 minuter sen var de klart.
Så skrev han ut en rejäl kur med penicillin till mig, jag ska äta 4 tabletter om dagen i 10 dagar istället för 2 som man brukar få.
Men redan idag efter att ha ätit dom i ett dygn så känner jag enorm skillnad.
Jag känner mig ju fortfarande väldigt sjuk men jag känner mig ju inte döende nåmer, vilket jag gjorde rejält på natten mellan måndag och tisdag.
Jag har inte orkat sitta eller stå eller nåt, jag har absolut inte kunnat ha volym på tv:n och efter varje alvedon har jag svettats otroliga mängder, jag har nog bytt t-shirt minst 10 ggr.

Så så är läget med mig.
Jag hatar halsinfektioner kan jag säga.

Men nu när man börjar bli aningnen piggare börjar det kännas lite tråkigt här hemma, varför i hela friden kan dom inte visa ett enda bra program på tv mellan kl 08:00 och typ 16:00.

Nånå

Heipa

Kommentarer
Postat av: camilla

stackars dej som är sjuklig, hoppas att du mår bättre på fredag för då är det ju anna-tajm! vi får strukturera upp det där lite, vill du vara hos dej eller på seedstreet? kram o krya på dej

2008-02-13 @ 18:53:14
Postat av: Jenny

Voivoi, inte kul de där, men härligt att höra att du är på bättringsvägar iaf..

Krya på dig Vännen min!!

KRAM

(P.s ha en bra alla hjärtans dag!)

2008-02-14 @ 08:23:38
Postat av: gotland

Tjenna.
glad dag i dag :) vad sägs om att ses på söndag en stund, om du orkar vill säga?
kramilur

2008-02-14 @ 13:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0