Melodifestival rena på gården osv.

I fredags kom jag till Kiruna på eftermiddagen, i tid faktiskt!
Sen åt vi middag på Empes, vilket var helt underbart!
Sen var jag upp till stan en snabbis på kvällen.

Lördagen var det melodifestivalen som gällde, klockan 14 började genrepet som vi var och tittade på.
Det var totalt dött i publiken, vi var ca 300 st och det fanns plats för 3500.
Dom hade inga grejjer alls som dom hade sen på riktigt, eld konfetti osv, vilket dom hade på genrepet som var på fredagen, och vi hade ju betalt lite mkt för biljetterna så det var ju lite snålt av dom.
Sibel och ett par dansare hade papiljotter i håret å så.

Kiruna var iaf melodifestival pyntat.
I järnvägsparken såg det ut så här:
image42
Det var upplyst i melodifestivalenfärgerna i alla träden och så.
Min mobilkamera suger som ni kanske ser.
Köp aldrig en z610i.

Sen blev det trerätters middag när vi kom hem med skagencheescakepaj typ=) Och grillad biff med potatisgratäng och blåbär med cheesecake och glass till efterrätt.

På gården fanns följade att se:
image43
Fortfarande dålig bild men det kom typ 4-5 renar på promenad på våran gård.

Sen idag satte vi oss i bilen vid klckan 12, och SJU timmar senare ungefär kom vi fram.
Det var ett helvetiskt väder att köra i, det har gått typ 90 som snabbast.
Men vi kom ju fram hela iaf.

Det körde även värsta limon när vi var ute å körde raggarrundan på fredag kväll:
image44
Sånna har man inte sett månda speciellt inte i Kiruna.

Vi stannade i Piteå på Sunes och tog en hamburgare nu eftersom det tog såå länge att köra hem.
Så nu är jag väldigt törstig.

Nu till veckan jobbar jag kväll exakt hela veckan.
Det suger, hittills i r har jag varit sjuk alla mina kvällsveckor, hoppas jag inte vaknar imorgon och är det, men det känns det absolut inte som.

Heipa

Kommentarer
Postat av: Ss

Men ååå vad trist att du inte kom å hälsade på! Men jag förstår att ni har haft fullt upp.. så jag hade inte heller kunnat hälsa på er.. men nästa vecka ses vi! kraaaam

2008-03-15 @ 18:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0