Överraska...

Idag är Johan på studiebesök i Aitik, och som den duktiga hemmafru jag är tänkte jag överraska honom med en trerätters middag när han kommer hem.
Till förrätt  blir det löksoppa med bröd.
Till Varmrätt blir det smördegsinbakad fläskfilé med vitlök och stekt lök i, pommis och rödvin/beasås och sallad.
Till efterrätt blir det kladdkaka med vaniljkesella och hallon.

Jag har förberett så mycket jag kunnat, enligt mina beräkningar är han hemma ca halv sex, så snart ska jag börja göra iordning allt!

Idag har jag gått till stan, lämnat tillbaka en tröja jag köpte igår, lämnat tillbaka 3 filmer vi hade hyrt och solat lite solarium, sen gick jag hem fast handlade på kvantum på vägen. Det blev en rejäl prommis så nu kan jag frossa med gott samvete ikväll :)

Bara att hålla tummarna nu att det blir lyckat alltihopa!=)

Heipa

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Karin!

Nu lämnar jag lite fotspår av mig :) Hoppas middagen blir lyckad. Lägger till dej på min blogg, & hoppas att det är ok?! Kram!

2009-04-28 @ 16:58:28
URL: http://autumnstar.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj oj oj...det var inte dåligt. Jag tror jag kommer över på middag jag med =). Ha en mysig och trevlig kväll. Kram

2009-04-28 @ 21:20:47
Postat av: Marro

Jadu, vi kommer nog aldrig bli helt färdiga! Man hittar nya projekt hela tiden :D Tex så är jag redan less på det nya golvet som vi lagt i hall, kök och sovrum..skulle vilja ha ett ekgolv istället, haha.



Utsidan ska bli klar i sommar var det tänkt iallafall, dvs målning av hus och carport, ny altan, nya plattor, och fixa iordning rabatterna.



sen när vintern kommer och om vi har råd, ska vi renovera badrummet.



Inomhus hittills, är vi så gott som klara med hall,kök, v-rum, lilltoan och sovrummet är halvklart. Kvar är badrum, gästrum och datarum.



Men man kan inte göra allt på en gång, det finns det varken pengar eller ork till :) Sen är det ju tråkigt att bli helt klar, man vill ju ha något att pyssla med. Det var det som var lite meningen med att skaffa hus, just att hålla sig sysselsatt och slippa vara konstant uttråkad i en lght.



Vad var det för drömhus som var till salu då?



Kram

2009-04-29 @ 00:28:53
URL: http://marjetta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men du är då för duktig, hoppas att det blir uppskattat.



Vi hörs, kram sanned

2009-04-29 @ 18:56:47
URL: http://sassaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0