Fettisdag

Fet-Tisdag eller Fettis-Dag?=)
 Imorron får man iaf äta hur många semlor man vill.
Men i detta hem har det tjuvstartas, igår bakade jag för fullt och ett gäng semlor blev det, nu står två stycken och väntar på att gubben ska studera färdigt för ikväll.

Och det som är så bra när man gör själv är att man kan byta ut den äckliga madelmassan mot vanlijkräm.. mm :)
Så bakade jag även lite småfrallor när jag ändå var igång igår.

Vill ni se vilka fina blommor jag fick på alla hjärtans dag! kolla!


I fredags var vi på bio och såg på Adam Sandlers nya Bedtime stories. Den var faktiskt jätterolig! Så ett tips är att SE DEN :) Vi var nog eventullt äldst där, men vafan :)

I lördags var jag till Cillan och hälsade på, dom hade verkligen ett fint hus! Och Ebba var så himla liten och söt!
Jag hoppas att det snart blir av att  Lillisette kan komma så kan vi spela five å fika å vara som förrut :)

Mjölken är slut, jag är jättesugen på te.. men te utan mjölk är som... plättar utan sylt, eller nåt..
Tur jag har på jobbet så jag kan ta en morronkopp iaf :)

Om en endaste liten vecka så börjar DESPERATA HEMMAFRUAR
Snacka om att jag längtar!!!

Jag ska förresten på arbetsintervju nästa vecka, på ett annat bemanningsföretag, det blir bra om det går bra så man har både det och academic att söka hos.

Nää nu ska jag gå å tjata på Johan att vi ska testa semlorna!

Ps om ni vill testa en god mat:

En påse kycklingfiléer i småbitar, steks.
När det är klart sätt i en grytan
En lök i strimlor, steks, häll i grytan.
En påse Wookgrönskader, steks häll i grytan.
Sätt en byrk Hoisinsås
2 dl sötsur sås (fast inte den nedan med coconut)
 

Klaart! och så äggnudlar till det
Testa det är väldigt enkelt och tar ca 30 min att göra!

Heipa

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter gott med semlor...och kycklingrätten lät inte dum den heller. Hoppas intervjun går bra. Kram

2009-02-23 @ 21:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0