Kallax

Idag har jag som en del i min terapi för min flygrädsla varit ut på Kallax flygplats.
Ikväll ska vi boka FLYGbiljetter upp till Kiruna, till den 17:e juni.

"Jag är inte rädd, jag kan flyga"

Ja få se hur den resan kommer gå, vad är liksom det värsta som kan hända, piloterna är ju faktiskt utbildade till att flyga och jag måste kunna lita på det.
Den gången vi for av landningsbanan så gick det ju faktiskt bra. Även om det inte gick som det skulle så kom alla ner hela eftersom piloter kan sånt.
Att flyga är bara ett sätt att ta sig från Punkt A - Punkt B.
Bra saker med att flyga:
Spara massa med tid
Billigare (ibland)
Man kan åka på en härlig semester längre bort än Byske.

Och jag Förlitar mig på att det kommer gå bra.

Rent praktiskt hade man ju kunna bygga en jätte fallskärm som skulle kunna utvecklas ifall det händer något med planet, men att flyga anses vara så säkert att man inte har sånna.


Saker man kan göra istället för att tänka på att man flyger när man flyger:
Äta
Dricka
Prata med Johan
Läsa en tidning
Lösa korsord

Fler förslag?

Heipa

Kommentarer
Postat av: Jenny

Läsa en riktigt spännande bok

Spela något spel, typ kortspel eller yatzy

handarbete

ja, du det finns massor av saker man kan göra, bara fantasin som sätter stopp egentligen :)

2009-05-26 @ 09:57:45
Postat av: Sandra

Vad du är duktig Karin som verkligen försöker bota din flygrädsla. Hoppas att det går bra så at du och Johan kan få åka på semester utan att bila eller åka tåg hela vägen.



Hoppas vi ses snart igen. Kram S

2009-05-26 @ 10:26:49
URL: http://sassaliv.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du kan lyssna på musik och sova. det gör jag! då går resa fort och man är snabbt framme.

Jag försöker alltid vara trött när jag ska flyga så man kan somna gott.

=)

Duktig du är vännen!

2009-05-26 @ 14:49:17
Postat av: Malin

Har du inte hört att det är mer riskfyllt att åka bil än vad det är att flyga? Säkerheten är på topp, så det finns inget att vara rädd för. Flera dörrar kommer att öppnas när du övervunnit rädslan, lycka till! :) kram

2009-05-26 @ 22:30:56
URL: http://autumnstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0