100 dagar..

Ja från och med imorgon är det MINDRE än 100 dagar kvar till bejbisen kommer!
Häftigt.
Tiden går ganska snabbt allså.

Det blev inte så bra bild vi har så mörkt hemma. men magen växer..  


Jag har 7 arbetsdagar kvar nu, nu är det verkligen nedräkning, jag längtar efter sovisar, vilning och kunna vara ute i det fina vädret litegrann..


Om ca 2 veckor går flyttlasset, det ska bli såå skönt när det är färdigflyttat!
Det var ju synd bara att jag inte känner mig speciellt nöjd med hur huset ser ut, vi hade ju tänkt tapetsera om och sånt men Skebo är inte dom hjälpsammaste när det gäller det. Tydligen så får vi BARA beställa sånt på hösten annars måste vi bekosta allt själv, och det vill vi ju inte eftersom det är en hyres..
Jag tycker det är så löjligt, om man inte bodde där när det var höst så kan man ju inte beställa det då (dom gör det nästa år när man beställt det på hösten)
Dessutom är det väl 1000 gånger enklare för både dom och oss att göra om i ett helt tomt hus än göra det sen när vi har flyttat in, och sist men inte minst så kommer det inte vara så skoj att renovera hemma när man har en liten bejbis, det hade väl vara mycket enklare att få det bortgjort innan det oxå...

Aja jag blir bara sur när jag ens tänker på det!!


Nyss har vi ätit pannbiff med kokt potatis, det var gott, vi har aldrig ätit det förr här hemma..


Aja jag har inte så mycket mer att berätta..

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 10 mar 2010.
 
Du är på dag 180 av 280. (64,3%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 4 fulla dagar (v25+4).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Du har 100 dagar kvar till beräknad förlossning.

Va konstig den där grejen som är grön blev...


Det är iaf jätteskoj att desperata har börjat om igen!
Nu e tisdagar riktigt bra dagar!=)


Heipa

Kommentarer
Postat av: Julia

Äntligen ett nytt inlägg, tack! ;)

2010-03-10 @ 19:31:22
Postat av: Therese

Oj vad tiden går fort...tänk att snart är er bebis hos er. Skoj att ni flyttar hem snart, då får vi ta och ses snart. Kram

2010-03-10 @ 21:40:53
Postat av: Lisette

Vad skönt, få se hur det går denna gång med att sluta jobba ;)



Men du, kan ni inte tapetsera dom viktigaste rummen själva? Vi gjorde ju så hemma, att dom betalade våra tapeter om vi satt upp dom själv.

Men annars, om ni tar dom viktigaste rummen, typ vardis... Då blir det inte så dyrt egentligen.



Vad spännande, snart ska jag komma och hälsa på er!!

Jag längtar!!

Puss och kram min käre kamrat!

Du är så fin med magen!!

2010-03-10 @ 23:02:15
URL: http://lissanmodig.blogg.se/
Postat av: Elin Stålnacke

Det är väl ungefär lika långt till skellefteå som till luleå från piteå så vi får kika förbi nångång :-)



Skönt att du snart slutar jobba och att ni snart ska flytta. Vill oxå flytta men det ser rätt dött ut på bostadsmarknaden tyvärr. Jaja.



Snart kommer lillbejsan, så kul!

2010-03-11 @ 15:55:01
URL: http://elinstalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0