Action i Bergsbyn

För nån timme sedan började det blinka så väldans blått här ute så jag var tvungen att kolla ut, då kör det en polisbil här med blåljusen på.
Sen efter ett tag, kanske en timme, eller inte vet jag, inte 5 minuter iaf, börjar det blinka igen, då åker ambulansen (såg det ut som) härifrån med blåljusen på.
Strax efter det kommer en polisbuss och kör förbi här med blåljusen på och stannar lite längre bort på gatan.

Undra vad som händer.
Och jag blir så jädrans nyfiken.

Lite rädd oxå.
Johan är ute och kör båt, men jag har låst både ytterdörren och balkongdörren på baksidan.

Nå det kanske står i tidningen imorgon, har uppdaterat norran.se sisådär 500 gånger med dom verkar inte skriva något om det, just nu iaf.


På tal om det där med låsa dörren egentligen, om någon VERKLIGEN vill in just hit, då tror jag inte det hjälper så mycket, vi har en hel del fönster som lätt går att ta sönder.

En annan sak, på kvällen när jag ska somna, kan jag inte ha mina fötter utanför täcket, känns som att ett monster eller mördare eller något annat hemskt ska komma och ta mina tår då.
Som att ett täcke hjälper mot det, njaa.

När jag duschar törs jag aldrig dra för duschdrapperiet om jag är ensam hemma (Agnes räknas som ensam hemma) för jag är så rädd att nån ska stå där när jag drar bort det sen.
Men står någon där gör dom nog det oavsett om jag har draperiet för eller inte..

NU KÖRDE POLISBILEN FÖRBI IGEN,
dock utan blåljus denna gång.


När jag förr var i stugan och vi hade utedass där (det är ca 3-4 år sen dom byggde toa inne, så till jag var 20+), då tog jag fart och sprang till dasset det fortaste jag kunde, sen satt jag där och gjorde det jag skulle (vi hade inget lås) sen när jag skulle in igen tog jag sats från dasset och sprang det fortaste jag kunde tills jag var inne igen, som att bara vägen till och från var farlig, inte när man väl satt där inne på dasset, mitt ute i ödemarken.

Ja det var det som ploppade upp i skallen just nu,
Har ni nå sånna där knasiga saker för er?=)

Nu kom Jossi hem, tur!

Heipa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0