Slut på helgen

I lördags var vi (Jag Johan och Agnes) ett varv på solbacken, kul att gå i affärerna och titta lite så här i juletider.
Men vi handlade inte något roligt, toapapper, tvål, duschkräm, skurmedel och sånt bara.

Sen kom mamma och pappa hit en stund på kvällen.
Det är roligt att ha dom här i samma stad.
Hojja vad jag önskar att dom flyttar hit nångång.
I morgon får vi vara med dom oxå innan dom åker tillbaka till Kirko på tisdag morgon..

Idag var vi (jag Johan och Agnes) på Nordanås julmarknad, det var verkligen juligt och mysigt där, bara snön som fattades, vi handlade inget, men gick ett varv och kollade på allt iaf.
Sen stannade vi och lekte i den fina lekparken dom har där på Nordanå en stund innan vi åkte hem.
Det Agnes tyckte var roligast bland alla roliga saker i hela lekparken var vattenpölarna;)


När vi kom hem gjorde jag köttfärssås, det var länge sedan sist.
Och den blev supergod.
Jag använder aldrig något recept när jag gör det utan sätter i lite olika varje gång beroende på vad man har hemma och så, och idag blev den perfekt!
Jag är fortfarande mätt. (kanske beror på att jag nyss tryckte i mig 5 pepparkakor)


Inget LCHF här alltså med andra ord.
Det är den där jäkla matförgifningens fel, flera dagar efter den så har jag endast varit sugen på väldigt enkla maträtter som inte har några konstiga smaker. Typ pasta, mos och liknande har gått bra, jag har inte varit sugen på feta smakrika saker, mår fortfarande illa vid tanke på vissa rätter, typ gulash(stavning?)soppa, bläää.
Så jag tänekr helt enkelt äta vanlig mat en vecka till, av den enkla anledningen av att vi har mat för ca en vecka hemma som inte är LCHF vänlig. (Rester från denna vecka)

Snacka om att min kost åker bergochdalbana:) Men sen ska jag göra ett sista (LCHF)ryck innan jul.

Snart har jag skrivit en hel novell, så nu ger jag mig.



Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en mysig helg. Vi var också på Nordanås julmarknad, trevligt men trist med vädret. Kram

2011-12-05 @ 21:49:01
Postat av: Emeli

Vi kanske skulle ta och ses någon dag nästa vecka? Kram

2011-12-06 @ 11:59:41
URL: http://queene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0