Nikkaluokasoppa

Idag var det dags för måltid nummer ett från Linas matkasse.
Jag gjorde Nikkaluoktasoppa, den blev jättegod!

Här kommer receptet!

Skär upp
200 gram Potatis
300 gram Morötter
1/3 Purjolök
200 gram Vitkål

Skär allt i ca 3 mm bitar


Stek 500 gram Köttfärs i lite olja.


Sätt sen allt i en gryta,
blanda i
1 msk Senap
2 msk Tomatpuré


Häll i 1 liter Vatten
Två Grönsaksbuljoner
Sen i med potatisen och morötterna.
Låt koka 10 minuter.
I med purjon och vitkålet, låt det koka ytterligare 5 minuter.

Hacka 1/2 Kruka Persilja och strö över.

KLART!

Receptet är för 4 personer, jag tror dock det är mer typ 6 personer.
Både jag och Johan har ätit och det är mkt mer än hälften kvar!
Servera med bröd.


Kommer nog göra denna fler gånger!
Enkelt och gott.

Heipa


Kommentarer
Postat av: Emeli

Jag ska jobba till och med den 3 juni. Så jag går en vecka innan beräknad förlossning. Jag är rätt så säker på att jag kommer att gå över tiden så jag hoppas man får må någorlunda bra där på slutet !=)

Skulle vara jättetrevligt med en fika och får träffa din lilla tös! Vi kan väl planera in något? Kramar

2011-03-23 @ 19:44:24
URL: http://queene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lät supergott! Kram

2011-03-23 @ 19:47:24
Postat av: Therese

Kommentaren ovan var från mig...namnet försvann =)

2011-03-23 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0