Bajskorvar (Bounty)

Nyss har jag bakat Bounty.
Det var väldigt enkelt.

50 gram Cocosfett
1 dl Cocosmjölk
(Santa Marias har bara 1 kohydrat/100 gram)
1 dl grädde
200 gram ekologisk cocos
(1,5 gram kolhydrat/100 gram)

Smält smöret och blanda i det andra och låt det koka ihop.

Låt det stå i kylen tills smeten svalnat och går att göra bollar av den.

Gör sen bollar (mina blev mer korvar) och doppa dom i 100 gram smält mörk Choklad.

Och håll i hatten nu, dom blev otroligt Snygga eller vad säger ni?=)





Var precis och hämtade en från frysen för att testa, dom var helt okej, men det saknas ju helt klart socker.
Det var kanske lite lite choklad, det blev dom inte helt doppat i choklad som ni ser, man skulle kanske haft dubbelt så mycket av det om jag ska ändra nåt i receptet.

Enlig detta recept blir det ca 1-2 kolhydrater per bit, så man kan äta några stycken med gott samvete.


Heipa


Kommentarer
Postat av: Hanna

Okej! Härligt! :)



Jag kör själv utan kolhydrater nu. Äter bara sallad och kött. Ingen läsk, godis eller annan skit :P



MEN dock har jag svårt att skippa brödet :(

2011-05-18 @ 08:28:34
Postat av: Ia

Hej vännen!

Om jag inte sagt tidigare så finns denna blogg

http://www.bloggfamiljen.se/?blog=matplatsen



Hon skriver ut många recept efter den metoden du äter.



kraaaaam

2011-05-18 @ 14:06:27
Postat av: Lisso

Hehe, dom ser riktigt goda ut :s

Men du är väldigt ambisiös och duktig min vän!

2011-05-19 @ 10:32:06
URL: http://lissanmodig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0