Dessert

Jag tänkte lyxa till det till helgen och göra nåt gott LCHF vänligt.
Så jag handlade ingredigenserna idag, och inte kunde jag hålla mig ända till helgen, var tvungen att testa direkt!

Det riktiga recepetet för 4 portioner är:
100 gram mörk choklad.
2 äggulor
2½ dl vispgrädde

Men jag gjorde på 25 gram, 1/4 del av hela recepetet.
Jag tyckte dock att en portion var rätt stor, det är som himla mastigt, så skulle säga att det är recept till ca 6 portioner.

Smält chokladen försiktigt (jag hade choklad med mintsmak)
Vispa grädden löst.


Blanda i äggulan i chokladen (somhar fått svalna lite) och blanda ordentligt.
Vispa sen ihop det med grädden.


Sätt sen in den i ett glas/skål i kylen och låt stelna.

Servera sen med en klick vispad grädde.



Det här var riktigt gott faktiskt.
Kommer definitivt göra det i helgen oxå.

Jag köpte även mörk choklad med hallonsmak, blir att testa göra på den oxå.

Heipa


Kommentarer
Postat av: Emelie

MUMS! enkelt och gott :) det gillas!

2011-05-26 @ 22:41:09
URL: http://emelieno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0