Lasagne

Idag har jag gjort en väldigt god Lasagne på Auberginer istället för lasagneplattor.
Så här gjorde jag.

1. Börja med att slå på ugnen på 225 grader. Skala dom 2 Auberginerna och hyvla dom med osthyvel till tunna remsor.

2. Skala och hacka 1 gul lök och 2 vitlöksklyftor i smör i några minuter, när det är klart häll över löken på en tallrik.

3. Stek 400 gram köttfärs och 4 stora Champinjoner i tunna tunna skivor med smör.

4. När det är klart, blanda i löken igen i stekpannan 1 köttbuljongtärning.

5. Häll i ett paket Krossade tomater, av nån anledning missade jag detta helt så det blev inga krossade tomater i min lasagne, men det gick bra ändå:)

6. Smörj en ungsform med smör och lägg ett lager Auberginer, på med köttfärsen och häll över lite grädde (totalt 1 paket vispgrädde). Nytt lager Auberginer, köttfärs osv, jag ni vet ju hur man gör Lasagne:)
Avsluta med Auberginelager höll över resten av grädden och strö över 1 liten påse riven ost.

7. Grädda i ugnen i ca 20 minuter på 225 grader.


Klart!




Lite färglös pga missen av krossade tomater, jäääkligt gott.
Till det gjorde jag sallad med fetaost, gula och röda tomater och salladsblad.

Heipa


Kommentarer
Postat av: Jenny

Man kan även göra lasange på broccoli istället för lasangeplattor..

2011-05-18 @ 12:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0