Kiruna dag 6

I morse sov Agnes, som vanligt här i Kiruna till kring 08.30 tiden. Underbart.
Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till min kompis Marika och hennes man och 3 barn i Jukkasjärvi.
Där gick vi på promenad och lekte ute en stund innan vi fikade lite på deras altan.
Det kändes som vår!
Det har kommit snö här i Kiruna nu äntligen!


Sedan åkte vi hem och Agnes sov och mina vänner Lisa och Jenny kom hit, vi käkade lite lunch och fikade lite.
Det var roligt, länge sedan sist!


Sedan åkte vi förbi Cissi med familj en snabbis innan vi åkte till "stugan" igen.


Vitlöksostfyllda fiskfiléer från Rönnbäcks stod på menyn idag.
Guuuud så gott det var.

Vi var över till Sigge och Barbro och Mange en sväng, världen bästa grannar!

En sista bastubad här uppe hann vi med, sedan har vi kollat lite Idol och mysipyst.


Det var tråkigt att jag inte hann träffa Fammo och Faffa denna resa, dom har varit i Luleå hela veckan.


Som ni kanske märker genom texten så är vi på väg hemåt, imorgon 06.50 går tåget.
Vi har haft en rolig vecka, det är alltid skönt att få bo hos sin mamma och pappa några dagar.
Massa lyxigheter som lagad mat varje dag (av någon annan än mig), kvällsbastusar, fikande osv.
Det är även roligt att få umgås några dagar med sina "gamla kompisar".
Man känner som varandra på ett annat sätt när man vuxit upp tillsammans.
(alla som bytt stad vet nog hur jag menar)

Sov gott, det blir att gå upp tidigt imorgon!

Heipa


Kommentarer
Postat av: Petra

KIRUNA!!! oj vilken hemlängtan jag fick! :)

2011-11-18 @ 23:27:18
URL: http://frokenpe.blogg.se/
Postat av: Lisa

Var jäättekul och mysigt att hänga hos dig idag! Längtar redan till nästa gång! Och jag förstår exakt vad du menar! En skön känsla.

2011-11-18 @ 23:52:19
Postat av: Kristina

Japp, jag hoppas vi hinner ses i sväng kring jul..

saknar er!

kram

2011-11-19 @ 13:28:11
Postat av: Therese

Låter som ni haft det toppen! Kram

2011-11-19 @ 15:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0