Dagens middag.

Ibland kan enkla måltider vara så sjukt gott.



Jag kokade morötterna i vatten med en köttbuljontärning i, som min kära kusin Cissi brukar göra.
Det blev jättegott.
Fast det såg inte riktigt ut så där när jag åt, jag körde ett varv med ketchup på, jag tycker det är så himla gott till fiskpinnar!

Vet ni vad som hände idag förresten, jag öppnade tvättmaskinen, där i låg sängkläderna som jag slängde i tvättmaskinen (och tvättade) då jag renbäddade när jag sökte nyckeln till skrivbordet den 12 september.
Alltså 10 dagar sedan.
Det. Luktade. Död. Djävul.
Fy farao vd vidrigt det var, jag drog upp tempen till max, 95 grader, och tvättade dom en vända till, det stank förjävlig i hela tvättstugan medan dom blev tvättade igen så öppnade balkongdörren och stängde vanliga dörren dit in medan maskinen gick.
Men när det var klart så hade faktiskt lukten försvunnit, trodde nästan jag skulle behöva köra två omgångar.

Berhöver jag säga att tvätten är upphängd?

Nu ska jag lägga mig, imorgon ska vi ses några från mammagruppen, en ska flytta från stan nästa vecka, det blir roligt att ses en sista gång, fast tråkigt såklart att dom flyttar.
(självklart inte sista gången i livet vi ses men sista gången såhär)


Heipa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0