Födelsemärke

I flera veckor har jag haft ett födelsemärke på foten som har kliat å kliat.
Å jag har skjutit å skjutit på att boka tid för titt på det för att tanken på att dom ska skära bort halva hälen på mig har inte varit så frestande.
Men för ett tag sen ringde jag och bokade tid, så med ont i magen hela dagen har jag väntat på den där jäkla tiden.
Så jag åkte dit, var så nervös att jag tillochmed missade infarten till Moröbackes VC.

Men tydligen lever vi i ett väldigt modernt samhälle idag, för efter en läkare tittat på födelsemärket så fick jag träffa en annan, som satte en kamera som satt fast på en Iphone mot födelsemärket och tog två bilder.
Och på dom kunde han se blodkärl runt omkring och att pigmenten satt mellan svettkörtlarna eller nåt sånt, det var iaf inte ett farligt födelsemärke, men jag skulle vara uppmärsam så det inte började växa eller blev mörkare.

Dermatologi tror jag att det hette.

Snacka om smart grej, detta gör dom för att slippa onödiga kompikationer vid operation samt onödiga och fula ärr.
Egentligen skickar dom bilderna till hud i Umeå så tar dom sen beslut om det är ett farligt födelsemärke eller inte, men idag verkade dom ha där en som kunde sånt.

Så om ni funderar på nå födelsemärken men har gruvat er för att kolla upp dom, DO IT!
Vet inte om det är hela Skellefteå eller bara Moröbackes VC som gör så.


Nu ska jag snart hämta pigan, sen ska vi hämta Sune och sen åker vi uppåt!

Glad Påsk!


Heipa


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken fiffig sak, tur du gick dit så du slipper oroa dig. Kram och glad påsk

2012-04-04 @ 21:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0