Sömn


Oscar mysipyser efter att ha sovit ute i vagnen. Han sover en gång före lunch å en gång efter, en sovning på ca 2 timmar å en på ca 1 timme. 
Han sover hela nätter numer, men bara tillsammans med mig, kvällarna får man söva om honom hundra gånger, det är först när jag går å lägger mig som han sover bra. 
Vi brukar försöka ta å söva varsitt barn varannan dag, men det tar mycket mycket längre för Johan att söva honom och när han vaknar som han alltid gör efter en liten stund så blir han helt hysterisk om det inte är jag som kommer. 
Men vi kämpar på, tillslut kanske det börjar funka lika bra med Pappi! 
Agnes är det inte så mycket sövande med, borsta hennes tänder å se till att hon går på toa, så har vi återupptagit att börja läsa bok åt henne, har varit lite sämre med det senaste månaderna. Sen lyssnar hon på saga på son cd-spelare tills hon somnar. Hon har säkert 10 olika, men hon vill höra samma varje kväll. 

Bakom Oscar står vår pelletskamin, vi försöker lära oss hur den funkar å använder den som uppvärmning av huset, vi börjar få behaglig temperatur här efter lite experimenterande, det har varor vääääldigt varmt här vissa dagar å lite småkyligt andra! 
Men vilken mysig värmekälla!! Jag älskar den! Så har vi satt en grind runt hela så vi förhoppningsvis ska undvika brännskador.. 👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0